Api keluar dari celah cermin

Api keluar dari celah cermin

PONTIAN – Seorang remaja lelaki melalui detik cemas apabila kereta Kia Spectra yang dipandu mengeluarkan api dari celah cermin hadapan ruang enjin dalam kejadian di Jalan Parit Mesjid, di sini, petang hari ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6 petang itu, tindakan pantas mangsa berusia 20 tahun memberhentikan kereta sebelum keluar dapat menyelamatkannya.



Menurut Komander Operasi, Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Pontian Baru, Penolong Penguasa Bomba Mahadir Mamat, sebaik menerima panggilan kecemasan pada pukul 6.10 petang, pihaknya telah menghantar sembilan anggota ke lokasi kejadian.

“Kebakaran berlaku dihadapan kereta dan Pasukan Keluar Operasi (PKO) bertindak memadam kebakaran menggunakan dua aliran salur bantu mula bagi memadamkan kebakaran,” katanya dalam kenyataan di sini malam ini.

Tambah Mahadir, kebakaran tersebut telah memusnahkan 70 peratus dari keseluruhan kereta tersebut.

“Mangsa yang memandu seorang diri dikatakan dalam perjalanan dari Pekan Nanas ke kediamannya di Taman Perpaduan, Jalan Parit Mesjid,” ujarnya.



Katanya, mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan kerana sempat menyelamat diri apabila mendapati keretanya mula terbakar.

Jelasnya, punca kejadian masih lagi dalam siasatan. K Online

Api keluar dari celah cermin


Baca Artikel Menarik :



Layari Laman Facebook MYKMU


China bertindak ‘buli’ Malaysia selepas TUDM buat latihan dengan AS



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker