Jentera BN perlu bawa keluar 90% pengundi ‘putih’ – Tok Mat

#PRU15

Jentera BN perlu bawa keluar 90% pengundi ‘putih’ – Tok Mat

Barisan Nasional (BN) menggesa semua jentera di seluruh negara mengeluarkan seramai mungkin pengundi kategori “putih” untuk memastikan kemenangan milik gabungan itu pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15) kali ini.

Timbalan Pengerusi BN Mohamad Hasan, berkata keutamaan parti ialah membawa keluar pengundi yang telah menunjukkan sikap dengan menyokong BN.



“Jadi ini penting dan saya telah mengeluarkan arahan kepada semua jentera, supaya berupaya mengeluarkan sekurang-kurangnya 90% pengundi dikategorikan sebagai putih.

“Ini akan dapat menentukan kemenangan kita, itulah strategi kami gunakan dalam PRK (pilihan raya kecil) dan PRN (pilihan raya negeri) dan jelas hasilnya amat baik,” katanya selepas mengundi di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Chung Hua, Rantau hari ini.

Bagaimanapun, Mohamad berkata beliau yakin urusan untuk mengeluarkan pengundi putih yang dikenal pasti akan dapat diuruskan dengan baik.

“Tiada guna jika parti menulis dalam buku pengundi putih tetapi tidak mampu mengeluarkan mereka



“Saya berharap jentera parti di pecutan terakhir untuk keluarkan pengundi putih seramai mungkin dan kepada pengundi seluruh negara supaya keluar menunaikan tanggungjawab,” katanya yang juga calon BN Parlimen Rembau.

Pada saingan kali ini, Mohamad atau lebih dikenali sebagai Tok Mat berhadapan saingan lima penjuru antaranya Nazree Yunus daripada Perikatan Nasional (PN); Jufitri Joha (Pakatan Harapan); S Tinagaran (PSM) dan Ramly Awalluddin (Pejuang).

Parlimen Rembau sebelum ini dimenangi Khairy Jamaluddin selama tiga penggal sebelum beliau dipindahkan ke Sungai Buloh. FMT

Jentera BN perlu bawa keluar 90% pengundi ‘putih’ – Tok Mat




Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Sebak bersendirian di pelamin



SCRUT dedah syarikat yang melibatkan Muhyiddin dan ahli keluarga

Tiket Konsert BLACKPINK Di Malaysia ‘Sold Out’ Dalam Masa 30 Minit



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker