[VIDEO] Ini Kisah Hidup Dena Rachman, Transgender Yang Rela Jadi Murtad Kerana Kecewa..Sebab Apa Ya…

Nama Dena Rachman menjadi sebutan di Indonesia kerana perjalanan hidupnya. Bekas penyanyi kanak-kanak itu menjadi perhatian kerana dia mengaku telah menukar agama dan akan berkahwin dengan lelaki warga asing.

Bukan hanya itu, kehidupan Dena Rachman sejak dia remaja telah menimbulkan banyak kontroversi. Lebih-lebih lagi, dia dengan tegas memilih untuk menjadi wanita dan telahpun menukar jantina.

Pada usia kecil, Dena dikenali sebagai penyanyi cilik dengan nama Renaldy pada era-90an.

Lihat video nyanyian Dena ketika menjadi penyanyi cilik di bawah.



[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=ht2UndRiPlc[/embedyt]

Kini Seorang Pereka Fesyen Yang Berjaya

Dena kini merupakan seorang pereka fesyen berbakat dan memiliki label fesyen yang popular di kalangan pencinta fesyen.

Tukar Jantina Pada Tahun 2009

Menerusi wawancara bersama Dena  di video YouTube Daniel Mananta, Dena mengakui bahawa dia merasakan dirinya seorang wanita sejak dia bersekolah. Namun, dia hanya berani menyatakan hasratnya untuk menjadi wanita kepada keluarganya pada tahun 2009 ketika dia habis pengajian dan mula bekerja.

Setelah menyatakan hasratnya untuk menjadi transgender, Dena ditolak oleh bapanya. Namun, tidak lama kemudian, bapanya mula menerima. Dena juga menganggap bahawa bapanya tidak menunjukkan perasaan bersalah kerana gagal mendidik dirinya sendiri.



Tukar Agama Dari Islam Ke Kristian

Dena sempat menjadi ateis (tidak beragama) sebelum memutuskan untuk memeluk agama Kristian. Menjadi transgender pasti menjadikan Dena harus menjalani kehidupan yang sukar di kelilingi masyarakat yang rata-rata tidak menerima penampilannya.

 

Dena mengakui bahawa dia merasa kecewa dengan persekitaran dan mengalami pengalaman hidup yang pahit hingga akhirnya dia tidak percaya kepada Tuhan. Dena mulai tidak percaya akan kewujudan Tuhan sehingga pada tahun 2015 dia mendapat rasa tenang ketika melihat orang Kristian beribadah.



Bermula dari itu, Dena akhirnya mempelajari agama Kristian dan memutuskan untuk memeluk kepercayaan ini. Menurutnya, keputusan Dena untuk menukar agama kerana  kekecewaannya terhadap persekitaran dan pengalaman hidupnya.

Kekecewaan ini membuatnya marah dan memilih untuk tidak percaya kepada Tuhan. Lebih-lebih lagi, dia merasakan bahawa dia berbeza dengan orang lain pada umumnya.-Murai.my

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=grhUAYo9pBk[/embedyt]

PU Syed Beritahu Persamaan Safiey Dan Sajat Yg Ramai Tak Perasan



 

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker