Siasat Tun M, LGE dan Tommy : Ketua Penerangan Pas

PARTI Islam Se-Malaysia (PAS) menggesa siasatan terhadap salah guna kuasa rentetan daripada pendedahan YB Dato’ Takiyuddin Hassan, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Undang-Undang) semalam.

Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Jabatan Peguam Negara mesti menyiasat dan menyelesaikan isu berlakunya salah guna kuasa dan rasuah dalam meluluskan pelepasan pembekuan akaun bank taikun hartanah, Tan Sri Lim Soon Peng.

Medan di parlimen bukanlah satu jenaka, melainkan ia adalah fakta tepat yang direkodkan dalam setiap ucapan. Kesahihan terhadap sesuatu pendedahan mempunyai nilai yang tinggi.

PAS dengan tegas menyatakan dukungan terhadap mana-mana NGO/NGI dan rakyat Malaysia yang prihatin membuat laporan polis secara besar-besaran ke atas Tun Mahathir Mohamad, Lim Guan Eng dan Tan Sri Tommy Thomas dalam kes ini bagi memastikan rasuah dan salah guna kuasa yang berlaku di negara kita dapat ditangani.

KAMARUZAMAN MOHAMAD
Ketua Penerangan
Parti Islam Se-Malaysia (PAS)
Harakah

Related Articles

2 Comments

  1. sebagai rakyat aku tuntut siasatan dilakukan kerana teramat jelas penyalahgunaan kuasa telah dilakukan…dimana separation of power yang dilaung-laungkan oleh mereka?

    AYUH, MARI KITA SEMUA MEMBUAT LAPORAN POLIS DI BALAI POLIS BERDEKATAN MASING-MASING!

    kami rakyat bukan bodoh untuk percaya bila si shukri sebagai ketua SPRM pada masa itu berkata dia tidak tahu tentang arahan & keputusan yang dibuat oleh PM7, menteri kewayangan & AG pada masa itu…si shukri buat apa sampai tak tahu? tahu melancap je ke dalam pejabat?

    jawabnya cuma kata tak tahu tapi perkara jelas salah-guna kuasa telah dilakukan oleh 3 ekor musibat(bekas PM, bekas menteri kewangan & bekas AG) itu si shukri tak beri apa2 komen mengenainya…so betul lah orang kata si shukri dilantik menjadi ketua sekadar untuk menjadi barua(sebut ‘yes’man) kepada mahathir & kerajaan pakatan hancing(ph) pada masa itu

    jadinya tidak menghairankan kenapa bila seekor barua baru(tipah koya) dilantik menjadi ketua SPRM bagi menggantikan si shukri tidak melaporkan campur-tangan/salah-guna kuasa tersebut…mengikut undang2 & prosedur, keputusan sama ada untuk kekal atau tidak membekukan akaun taikun cina itu harus dirujuk kepada SPRM

    teramat jelas mahathir telah menggunakan prosedur & undang2 ciptaan bapaknya sendiri…semoga undang2 negara dapat memberi pengajaran & menghapuskan undang2 ciptaan bapak mahathir

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker