Umno lantik Saarani sebagai Pengarah PRK Slim

Pengerusi Perhubungan UMNO Perak, Datuk Saarani Mohamad dilantik sebagai Pengarah Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim yang akan diadakan pada 29 Ogos ini.

Pemilihan Saarani dilakukan pada Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO yang dipengerusikan Presidennya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi malam tadi.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Ahmad Maslan berkata, selain itu Pemangku Ketua UMNO Bahagian Tanjung Malim, Mohd Zaidi Aziz dilantik sebagai Pengarah Operasi PRK itu.

“Setiausaha Agung UMNO dan Setiausaha Barisan Nasional (Tan Sri Annuar Musa) akan membantu di PRK itu,” katanya dalam akaun Twitter.



Kerusi DUN Slim kosong selepas penyandangnya Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib, 59, meninggal dunia di Hospital Bentong, Pahang pada 15 Julai lepas akibat serangan jantung ketika bermain golf di Awana Genting Highlands Golf & Country Resort.

Pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 2018, Mohd Khusairi yang mewakili Barisan Nasional (BN) mengekalkan kerusi berkenaan dengan majoriti 2,183 undi menewaskan calon Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang bertanding atas tiket PKR, Mohd Amran Ibrahim dan calon Pas, Muhammad Zulfadli Zainal.

Sementara itu, Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hassan berkata, mesyuarat pada malam ini membincangkan isu-isu semasa dan persiapan parti untuk menghadapi PRK Slim.

Sekain itu, katanya, mesyuarat juga mengukur kesiapsiagaan jentera parti untuk Pilihan Raya Umum ke-15.- MalaysiaGazette



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker