Zahid Sambut Baik Kesediaan Ku Li Bertanding

KENYATAAN MEDIA

Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi
Naib Presiden yang menjalankan tugas-tugas Presiden UMNO.

Pengumuman Tengku Razaleigh Hamzah suatu bukti komitmen bahawa semua jawatan dalam Umno terbuka untuk ditandingi. Ini memperlihatkan Umno lebih demokratik.

2. Umno tidak harus terbelah dua seperti terjadi pada tahun 1987 biarpun keterbukaan diterjemahkan semula pelaksanaannya.



3. Umno harus terus diperkukuhkan biarpun kekecundangan telah membaluti prestasi dalam PRU 14 dengan menerapkan semangat bekerja sepasukan.

4. Keutamaan untuk menjaga jemaah Umno lebih penting dari sesuatu jawatan yang ditandingi. Kerana sesuatu jawatan kelak merupakan suatu amanah dan bukan habuan politik. Umno kini terkeluar dari gelanggang kekuasaan.

5. Tempoh berkempen tidak harus dijadikan pentas untuk membunuh perwatakan calon-calon yang menawarkan diri. Ianya hendaklah dilakukan secara persahabatan dengan semangat ukhuwah.

6. Saya sangat berlapang dada dan berfikiran terbuka untuk kelak menerima siapa sahaja yang menang untuk membentuk kepimpinan Umno yang kuat.



7. Kita hendaklah menjadikan pertandingan ini dengan niat untuk menghadapi seteru politik di luar sana dan bukan mencipta permusuhan sesama sendiri.

8. Jangan jadikan ‘menang jadi arang dan kalah menjadi abu’ sebagai tunjang pertandingan ini.

16 Jun 2018



Related Articles

2 Comments

  1. Saudara, di sebalik kenyataan Dr Zahid Hamidi menerima pertandingan penyertaan Ku Li, saya tertanya motif saudara meletakkan gambar di atas yang menunjukkan Ku Li dipimpin oleh Dr Zahid Hamidi, dihidu seperti ada maksud tersirat….

    Wallahualam.

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker