Anugerah itu doa – Siti Nordiana

TAHUN 2020 mungkin dianggap suram dan malang bagi kebanyakan masyarakat dunia disebabkan pandemik Covid-19, namun situasi berbeza dinikmati beberapa selebriti tanah air popular tanah air.

Sungguh, buat Siti Nordiana dan Haqiem Rusli, 2020 boleh diibaratkan sebagai tahun rezeki yang memekarkan lagi nama mereka.
Ahad lalu, kedua-dua penyanyi itu menggondol trofi Artis Top Top MeleTOP Era 2020 bagi kategori lelaki dan wanita pada Anugerah MeleTOP Era 2020 (AME2020) yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya.

Kemenangan tersebut sekali gus melayakkan Siti Nordiana dan Haqiem membawa pulang trofi dan wang tunai berjumlah RM10,000 setiap seorang sumbangan Astro.

Masih relevan

Siti Nordiana atau nama sebenarnya Siti Nordiana Alias, 36, pula berjaya mengungguli tiga kategori lain iaitu Top Top Grup/Duo MeleTOP, Grup/Duo MeleTOP dan Artis Versatil MeleTOP dengan hadiah wang tunai RM5,000 bagi setiap kategori.



Kejayaan tersebut membuktikan pelantun lagu Angkara itu masih ampuh di mata peminat sehingga berjaya mengaut empat trofi sekali gus.

“Saya tidak pernah menyangka akan memenangi empat kategori malam ini (Ahad) sebab niat saya datang hanya untuk memeriahkan majlis tetapi rezeki lain pula yang tiba.

“Empat trofi ini ibarat doa, kepercayaan dan harapan peminat kepada saya untuk terus memacu menghasilkan lebih banyak hasil seni yang bagus. Mudah kata, sebagai penanda aras kepada sesuatu perubahan kelak,” katanya sambil memeluk gembira semua trofi kemenangannya.

Mengulas tentang isu tidak relevan untuk menerima semua anugerah tersebut, bekas juara Gegar Vaganza musim kedua itu memberitahu dia tidak mahu menghiraukan tohmahan pihak lain kerana undian dilakukan oleh peminatnya sendiri.



“Saya sedar ada dakwaan kononnya saya tidak layak, kurang versatil tetapi semua ini kuasa peminat. Mereka memang berusaha keras untuk meletakkan saya sehingga ke tahap ini.

“Untuk isu versatil, ramai sebenarnya yang lebih layak memegang trofi ini tetapi ini kepercayaan yang peminat berikan. Saya akan terus berusaha untuk pastikan diri sentiasa relevan. Bukan mudah tetapi perlu rajin dan usaha,” tuturnya.

Bagi Haqiem pula, satu demi satu rezeki diterima anak muda berusia 22 itu pada tahun ini.
Menghadiahkan kereta kepada ibunya, membuka sebuah restoran, bergelar bintang paling popular dan terbaharu, artis lelaki Top Top MeleTOP semua itu hasil kegigihan sendiri dan sokongan semua

Boleh dikatakan juga 2020 adalah tahun Haqiem Rusli.



“Syukur kepada Tuhan dengan rezeki yang tidak pernah berhenti ini.

“Memang terkejut tetapi inilah yang dikatakan kuasa peminat. Terima kasih kepada kelab peminat, QiemilioFC yang tidak pernah berhenti menabur sokongan kepada saya. Alhamdulillah,” katanya yang turut membawa pulang trofi Penyanyi MeleTOP AME2020. K Online

Alif Satar tarik diri sebagai pengacara Anugerah MeleTOP Era



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker