Malaysia akhirnya libas Thailand

Malaysia akhirnya libas Thailand

Gandingan negara, Aidil Aiman Azwawi-Noraizat Mohd Nordin mencipta sensasi apabila menumbangkan Thailand bagi muncul juara acara double pada saingan Piala Dunia Sepak Takraw 2024, sebentar tadi.

Pada aksi final berlangsung di Stadium Titiwangsa itu, sokongan padu penyokong nyata membangkitkan semangat Aidil-Noraizat yang mencipta kemenangan 17-16, 15-13 ke atas Seksan Tubtong-Kittiphum Sareebut.



Aksi set pertama menyaksikan Aidil-Noraizat suatu ketika berjaya mendahului dengan kelebihan enam mata tetapi Thailand berjaya mengejar sekali gus membuatkan perlawanan berlangsung penuh mendebarkan.

Bagaimanapun, gandingan negara itu berjaya mengatasi tekanan dan kekal fokus untuk melakar kemenangan 17-16 di set pertama.

Set kedua turut berlangsung sengit apabila kedua-dua gandingan saling mengejar mata sebelum Malaysia mengakhiri perlawanan dengan kemenangan yang penuh bersejarah 15-13.

Sebagai rekod, ini adalah kali pertama Malaysia berjaya menumbangkan Thailand dalam acara double dan pingat emas pertama negara dalam saingan Piala Dunia sejak diperkenalkan pada 2011. BH



Malaysia akhirnya libas Thailand

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Penjenayah samun kedai runcit di Kampung Baru berjaya ditangkap polis



Arab Saudi makin gila, anjur fesyen pakaian renang

Saya bodoh, Mahathir pilih Ku Li – Musa Hitam



Sebab kubur suspek serang Balai Polis Ulu Tiram diasingkan.



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker