Saifuddin nafi ‘bergaduh’ dengan Sanusi

Menteri Dalam Negeri Saifuddin Nasution Ismail menepis tanggapan hubungan dingin dengan Menteri Besar Kedah Sanusi Nor, sebaliknya mengakui mereka mempunyai “hubungan baik”.

Saifuddin berkata, selaku pengerusi bersama Mesyuarat Majlis Tindakan Pembangunan Negeri (MTPN), beliau juga faham Sanusi mempunyai tugas berat sebagai menteri besar.

“Saya faham Sanusi ada tanggungjawab berat di Kedah. Biar kita buat dalam urusan kerja masing-masing dulu, jika ada keperluan ke hadapan kita tengoklah, tidak ada gaduh-gaduh.



“Saya tiada masalah dengan dia (Sanusi), jumpa di Parlimen, bersalaman elok, sembang elok, tidak ada masalah, cuma di peringkat jawatankuasa pembangunan negeri, saya mewakili persekutuan…dia sebagai menteri besar, pengerusi bersama,” katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa bersama kepimpinan, jabatan dan agensi KDN bersama media.

Saifuddin berkata, tujuan beliau turun padang ke Kedah adalah bagi memastikan projek dirancang kerajaan persekutuan berjalan baik.

“Selepas setahun (pentadbiran kerajaan) fokus saya memantau, memastikan semua projek persekutuan jalan ikut jadual. Saya turun padang macam biasa,” katanya.

Ketika sesi DUN Kedah sebelum ini, Sanusi menyuarakan kekecewaan dan mendakwa Saifuddin gagal mengadakan mesyuarat MTPN Kedah sejak lebih setahun lalu untuk membincangkan projek infrastruktur antara kerajaan pusat dan negeri.



Saifuddin dalam maklum balas mendakwa, Sanusi tidak boleh menyimpan rahsia kerana menggunakan maklumat dalam mesyuarat untuk ceramah politik yang menjadikan faktor ia tidak dijalankan.

Sementara itu, Saifuddin berkata kepimpinan PKR pusat sedia maklum kemelut melanda kepimpinan PKR Sabah dan ia akan ditangani dalam masa terdekat.

“Parti politik macam PKR yang terbuka sentiasa dinamik, termasuk PKR Sabah, ada sedikit berbeza pandangan tentang kepimpinan negeri.

“(Isu itu) dalam pengetahuan PKR pusat dan dalam masa terdekat kita akan cuba redakan masalah tersebut,” katanya.



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Bekas isteri Safee Sali dedah cerita sebenar



Mia Khalifa gaduh dengan Makcik Israel

Saya dah pindah ke Mongolia – Abby Abadi



Farhash rakan perniagaan Sultan Muhammad V



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker