Tarik mayat suami sejauh 100m dalam banjir

Tarik mayat suami sejauh 100m dalam banjir

RANTAU PANJANG: Seorang wanita memberanikan diri menarik mayat suaminya sejauh kira-kira 100 meter (m) hingga ke rumah, selepas lelaki itu ditemui lemas dalam banjir dipercayai akibat terjatuh dari perahu, di Kampung Bakat, di sini, hari ini.

Norzubaila Ramli, 36, berkata terdahulu beliau dimaklumkan seorang penduduk kampung bahawa suaminya, Mohd Kamaruddin Mohamed Yahya, 44, terjatuh dari perahu.



Susulan itu, katanya, beliau bergegas ke lokasi kejadian sebelum melihat Mohd Kamaruddin hampir tenggelam dalam keadaan tidak sedarkan diri.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, beliau terpaksa menarik jasad suami dengan memegang bahagian leher hingga ke rumah kerana tidak berdaya mengangkat mangsa masuk ke dalam perahu.

“Disebabkan bimbang suami dihanyutkan arus deras banjir, saya memberanikan diri menariknya sendirian sambil menaiki perahu yang dikayuh seorang penduduk. Ketika itu, saya dapat merasakan suami sudah meninggal dunia kerana dia langsung tidak memberikan sebarang respons.

“Sebaik saja sampai, saya bersama anak-anak mengangkatnya ke dalam rumah sementara jiran meminta bantuan pihak bomba. Saya bersama empat anak beberapa kali memanggil namanya tetapi tidak bersahut.



“Sepatutnya, saya mengikut suami untuk melihat pukat di belakang kawasan rumah yang dinaiki banjir mencecah paras lebih dua meter, namun dia menolak dan mahu pergi sendirian,” katanya

Norzubaila berkata, mereka sekeluarga sudah berpindah ke pusat pemindahan sementara (PPS), semalam, namun sekitar jam 12 tengah hari tadi, suami mengajaknya pulang sebentar untuk melihat rumah sambil mengangkat pukat.

“Kami singgah di rumah dulu untuk meninggalkan anak-anak dan berjanji mahu mengangkat pukat bersama-sama. Bagaimanapun, dia kemudian menyuruh saya memantau anak-anak di rumah saja.

“Malah pada mulanya, salah seorang anak kami sudah berada di dalam perahu tetapi suami menyuruh anak turun kerana tidak mahu ada yang ikut bersama. Kami akur dan biarkan saja kerana suami sudah biasa memukat di kawasan itu setiap kali banjir.



“Kami sekeluarga masih terkejut dengan apa yang terjadi tetapi reda dengan ketentuan Ilahi, selain berharap segala proses menguruskan jenazah dapat diselesaikan segera,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Kama Azural Mohamed, ketika dihubungi mengesahkan ada menerima laporan berhubung kejadian terbabit.

Beliau berkata, anggota bertugas kemudian membawa mayat mangsa ke Unit Forensik, Hospital Pasir Mas, untuk bedah siasat.

Tarik mayat suami sejauh 100m dalam banjir



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Video dakwa BCL, Tiko mabuk di kelab malam tular



Roy Azman, keluarga terbabit kemalangan,kereta rentung (Video)

Dolla dah hilang ‘Melayu’?



Babak ciuman, Hun Haqeem & Daiyan Trisha dikecam netizen

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker