Ahli keluarga terkorban, luahan remaja lelaki meruntunkan hati netizen [VIDEO]

Tangkap layar video yang dimuat naik oleh Abdur Rahman di akaun TikToknya.

Luahan remaja lelaki yang terselamat dalam nahas mengorbankan enam ahli keluarganya di Kilometer 5, Jalan Segamat-Kuantan awal September lalu sekali lagi meruntun hati pengguna media sosial.

Video luahan Abdullah Amir Ruddin, 15, itu dirakam dan dimuat naik oleh abangnya, Abdur Rahman, 19, di aplikasi TikTok.

Di dalam ruangan kapsyen video tersebut, difahamkan Abdullah cuba untuk lari rumah sebelum dibawa keluar oleh abangnya untuk menziarahi kubur ahli keluarga.

“Tak apalah Du’o (Abdullah) kita pun dah tak ada siapa lagi dah. Suka tak suka nak kemana lagi kan. Kata Du’o kuat, dah tu kita kena lah sorokkan kesedihan kita jangan selalu sangat tunjuk dekat ramai orang.



“Nanti Du’o sihat abang bawak jalan jauh. Ha masa tu kita berdua je tak ada siapa nak marah,” tulis Abdur Rahman.

Sementara itu, dalam video tersebut, Abdullah kelihatan sebak dan menyatakan kerinduan pada ahli keluarganya sekali gus menjawab persoalan kenapa dia cuba untuk lari dari rumah.

“Sebab ibu tak ada, tak best. Kalau ibu ada best. Kalau ibu ada, rumah tok mak tu jadi paling best. Awie dah tak ada, Seri dah tak ada. Baru nak gaduh dengan Seri. Kakak dah tak ada, kak chik pun dah tak ada,” katanya.

Abdullah turut mendoakan agar ibu, bapa dan adik-beradiknya dikurniakan tempat tertinggi di syurga.



“Ini Awie, ini Abi, ini Ibu. Tu kak chik, akak. Saya doakan ibu masuk syurga, syurga yang paling tinggi sekali. Sama juga untuk abi dan adik-beradik semua,” luahnya.

Terdahulu, Abdullah menjalani pembedahan akibat kecederaan parah pada kepalanya.

Kemalangan melibatkan tujuh sekeluarga itu mengorbankan ibunya, Noorahimah Noor Muhamad, 43, dan bapanya, Amir Ruddin Ismail, 46.

Nahas itu turut meragut nyawa nyawa empat adik-beradiknya iaitu Fatimatulzahrah, 17, Seri Khadijah Aqilah, 13, Rufaidatul Asyariyah, 10, dan Muhammad Assyakrawi, 5.



Difahamkan tujuh sekeluarga itu dalam perjalanan dari Ladang Tehel Utara, Kluang ke Felda Kemedak untuk menghantar Noorahimah serta anak-anaknya di sana.

Setibanya di lokasi kejadian, kenderaan pelbagai guna (MPV) Perodua Alza dinaiki mereka bertembung dengan sebuah treler membawa muatan pasir. – KOSMO! ONLINE

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Mas Idayu nak pengsan tengok persembahan Shila Amzah dengan Syahir



Cek Mek Molek Aliff Aziz paling lengkap

Siti Nordiana gagal bawa watak ‘nakal’ Britney



Ramli MS terkejut Aliff Aziz ada jiwa ‘leman’

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker