Zii Jia buat hal di Hangzhou

Zii Jia buat hal di Hangzhou

HANGZHOU: Pemain badminton perseorangan lelaki negara, Lee Zii Jia terpalit satu lagi kontroversi dan kali ini di Sukan Asia Hangzhou.

Hari ini, dalam pusingan pertama acara berpasukan lelaki, sesi temu bual pemain nombor 16 dunia itu di Gimnasium Binjiang ditamatkan secara tiba-tiba.



Terdahulu, dalam pertarungan perseorangan lelaki pertama, Zii Jia gagal memberikan mata pertama buat Malaysia apabila tewas 14-21, 21-14, 18-21 kepada pemain ranking ke-47 dunia dari Korea Selatan, Jeon Hyeok Jin.

Difahamkan, kakaknya, Lee Zii Yii yang turut bertindak sebagai pengurusnya memberi isyarat supaya temu bual itu dihentikan.

Satu video yang merakam detik itu menunjukkan Zii Jia diajukan soalan, namun dia kemudian dibawa meninggalkan sesi temu bual itu.

Atas kertas, Zii Jia sepatutnya tidak berdepan masalah untuk menang dengan dia tidak pernah tewas kepada Hyeok Jin dalam dua pertemuan sebelum ini.



Sebelum temasya itu, Zii Jia hanya menyertai dua hari terakhir latihan bersama di Akademi Badminton Malaysia (ABM) di Bukit Kiara. BH

Zii Jia buat hal di Hangzhou

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Elly undur diri dari GV10

Nabil jelas isu Mamat di tempat ‘tinggi’



Gelaran ‘Datuk’ suami Intan didakwa palsu

Tolonglah berikan saya ‘job’ – Mak Wan



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker