Anak belasah bapa dengan penyodok pasir hingga mati

Anak belasah bapa dengan penyodok pasir hingga mati

PETALING JAYA: Berang kerana terlalu kerap dimarahi dan dihina kerana malas bekerja dipercayai menjadi motif seorang lelaki memukul bapanya dengan penyodok pasir sehingga mati dalam kejadian di sebuah rumah di Jalan PJS 10/9A, Bandar Sunway di sini, Sabtu lalu.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid, berkata kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 12 tengah malam, ketika dua beranak itu bertengkar kerana isu sama.



Menurut beliau, siasatan mendapati suspek sudah dua tahun tidak bekerja dan kerap menghabiskan wang untuk membeli minuman keras.

“Perkara itu menjadikan mangsa kerap memarahi suspek sehinggalah pada hari kejadian, suspek yang berusia 40-an dipercayai hilang sabar dan memukul kepala serta tubuh bapanya beberapa kali dengan penyodok pasir.

“Suspek kemudian membalut tubuh bapanya yang tidak sedarkan diri dengan langsir dan dimasukkan ke dalam kereta sebelum memandu ke Jalan PJS 10/24 dan mencampakkan bapanya di tepi jalan,” katanya dalam sidang media di sini, hari ini.

Katanya, seorang saudara mangsa yang menyedari mangsa tiada di rumah kemudian cuba mencarinya sebelum menemuinya dalam keadaan terbaring di tepi Jalan PJS10/24, iaitu dua kilometer dari rumah mangsa, kira-kira jam 2.15 pagi, hari sama.



“Perkara itu dilaporkan ke Balai Polis Sungai Way sebelum sepasukan polis dan pasukan perubatan dari Pusat Perubatan Universiti Malaysia (PPUM) dikejarkan ke lokasi.

“Bagaimanapun, pasukan perubatan mengesahkan mangsa sudah meninggal dunia dan mayatnya kemudian dihantar ke PPUM untuk proses bedah siasat,” katanya.

Berikutan itu, katanya polis menahan seorang lelaki yang juga anak mangsa berusia 40-an pada jam 9.10 pagi hari sama di kawasan perumahan di Jalan PJS 10/9A untuk siasatan.

“Pada jam 11.30 pagi, sepasukan polis ke rumah mangsa dan merampas satu penyodok pasir yang dipercayai digunakan suspek memukul bapanya. Polis turut merampas sebuah kereta jenis Perodua Kelisa yang digunakan suspek.



“Motif pembunuhan ini adalah kerana suspek tidak berpuashati dengan tindakan mangsa yang selalu menghina suspek dan memberi tekanan kepada suspek yang malas bekerja dan gemar minum minuman keras,” katanya.

Tambah Mohamad Fakhrudin, suspek dan mangsa tinggal bersama berdua dan sering bertengkar kerana perangai suspek yang tidak bekerja.

“Semakan mendapati suspek mempunyai dua rekod lampau kes jenayah berkaitan kes pecah amanah dan memiliki senjata berbahaya, manakala ujian saringan air kencing pula negatif.

“Suspek kini direman tujuh hari hingga 2 September ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu membunuh,” katanya. BH



Anak belasah bapa dengan penyodok pasir hingga mati

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Rita Rudaini dah nikah?



Puteri Sarah mahu saman, ini teguran Yusof Haslam

DSV jangan takbur sangat



Guru benarkan pelajar Hindu pukul pelajar Islam di India

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker