Termuntah tengok video Abang Tesla – Ridhuan Tee

Termuntah tengok video Abang Tesla – Ridhuan Tee

Sebelum ini, tular satu video di TikTok memaparkan seorang influencer yang dikenali sebagai Abang Tesla yang berkahwin dua.

Menerusi video tersebut kelihatan lelaki berkenaan menunaikan solat subuh sambil diiringi airmata tiga jam sebelum isteri pertamanya dimadukan.



Video tersebut mendapat kecaman hebat dari netizen apabila melihat video tersebut yang dikatakan seolah-olah menunjuk-nunjuk dan tidak menghormati kaum hawa.

Lantaran dari kejadian tersebut, pendakwah bebas Profesor Dr Mohd Ridhuan Tee menegur perkongsian video dimuat naik oleh Abang Tesla yang pada masa ini menjadi bualan hangat netizen.

Tidak Sepatutnya Dihebahkan
Video yang dikongsikan oleh satu portal menunjukkan Profesor Dr Mohd Ridhuan memberikan pendapatnya tersendiri mengenai video itu.

Menurut Profesor Dr Mohd Ridhuan, isu rumah tangga tidak sepatutnya dihebahkan kepada umum kerana ia membabitkan maruah suami dan isteri.



Menegur Netizen

Bukan itu sahaja, Profesor Dr Mohd Ridhuan turut menegur tindakan netizen yang berkongsi video parodi atau lakonan semula memaparkan suami meminta izin untuk berkahwin lagi selepas selesai solat.

Bila saya tengok video tadi (video viral Abang Tesla) saya rasa nak muntah.

Saya nak sebut istilah gatal dan cuba dapatkan perhatian orang ramai tapi akhirnya jadi bahan kecaman netizen.



Tak fasal-fasal dapat dosa, nasihat saya berpada-padalah dalam membuat content negatif.

Katanya, selepas melihat video tersebut, dia merasakan mahu muntah dan video tersebut kelihatan Abang Tesla cuba untuk mendapatkan perhatian orang ramai yang akhirnya membawa kepada kexaman dari netizen.

Malah Profesor Dr Mohd Ridhuan juga berpesan supaya berpada-pada dalam membuat ‘content’ yang negatif kerana berkemungkinan akan mengakibatkan dosa. Mr

Termuntah tengok video Abang Tesla – Ridhuan Tee



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Jumpa kamu di alam lain Nad – Sharifah Sakinah



Aliff Syukri bengang pasal Ira dan Puteri Sarah

Berzina dengan ibu kandung



Saya tahu masalah Nad – Marsha Milan

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker