Pemilik gerai western bangga mengaku mendajal ‘bahan khas’ dalam makanan pelanggan [VIDEO]

Antara tangkap layar yang diciap di akaun @Cikgu_Anep

 

Seorang pemilik gerai dengan bangga mengaku meletakkan ‘bahan khas’ yang didakwa sebagai bahan kotor di dalam makanan yang dihidangkan buat pelanggan.

Perkara tersebut didedahkan menerusi ciapan @Cikgu_Anep di Twitter, apabila tangkap layar hantaran pemilik restoran tersebut tular sejak petang tadi.

Di dalam hantaran tersebut, pemilik restoran itu berkata hanya mereka bekerja dalam bidang perhotelan sahaja yang tahu apa yang dimaksudkan dengan ‘bahan khas’ itu.

“Bilalah influencer (pempengaruh) ini nak datang kedai Tom. Yang sorang dah ‘check-mate’ kena bahan khas dalam makanan. Hanya budak hotel sahaja yang tahu apa Tom maksudkan bahan khas,” tulisnya.

Difahamkan, pemilik restoran itu membuat hantaran tersebut setelah tidak berpuas hati terhadap seorang pempengaruh kerana memberikan ulasan jujur terhadap kedainya.

Rentetan itu, seorang pengguna dikenali Mira Hana mendedahkan, ‘bahan khas’ itu dimaksudkan dengan bahan-bahan jijik yang sengaja diletakkan oleh tukang masak dalam hidangan.

“Kalau ‘special ingredient’ (bahan khas) itu, budak hotel tahu makanan itu sudah kena diludah atau dikahak.

“Walaupun bukan budak hotel, banyak restoran yang buat. Kalau ada pelanggan ‘meroyan’ sikit, makanan mereka akan kena ludah, air liur berkahak, tahi hidung, kuku kaki, dan taik telinga.

“‘Special customer’ (pelanggan khas) bermaksud pelanggan banyak bunyi. Jadi dapatlah apa-apa yang jijik untuk kenakan pelanggan yang kurang ajar itu,” tulis Mira Hana.

Tinjauan Kosmo! di ruangan komen mendapati, ramai yang terkejut dengan perkara itu dan menggesa pihak berkuasa untuk berbuat sesuatu kepada pemilik restoran terbabit.

“Kalau macam ini boleh laporkan kepada pegawai kesihatan, sebab pemilik restoran sendiri yang mengaku meletakkan ‘bahan khas’ dalam masakan,” ciap Hafiy.

“Kedai ini pernah beberapa kali marah pelanggan sebab tinggalkan ‘review’ jujur dan buruk untuk kedai dia,” komen Fatin Jaafar.

“Sebagai orang yang kerja dalam hotel, saya boleh sahkan ‘bahan khas’ itu adalah ludah. Mereka akan buat pada pelanggan yang kurang ajar. Tetapi tak semua hotel macam itu,” ciap seorang pengguna

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Dr Amalina Akhirnya Dedah Wajah Anak

‘Ex Founder’ Dedah Taktik Kotor ‘Geng Founder Pantai Timur’

Diva AA Berang Ada Individu Tiru Gaya Percakapannya?

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker