‘Cuba Cerita Sikit Apakah Niat? Tunjuk Bukti PN Tak Rasuah Pengundi’ – Isham Jalil

‘Cuba Cerita Sikit Apakah Niat? Tunjuk Bukti PN Tak Rasuah Pengundi’ – Isham Jalil

Perikatan Nasional (PN) diminta untuk menunjukkan bukti kukuh yang didakwa bahawa mereka tidak merasuah pengundi ketika Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Ketua Penerangan UMNO, Isham Jalil meminta Setiausaha Agung PN, Datuk Seri Hamzah Zainudin menyatakan bukti berkenaan agar rakyat boleh menilai dan untuk mengelakkan fitnah sekiranya mereka di pihak yang benar.

“Cuba cerita sikit apakah niat PN beri duit kepada pengundi sewaktu pilihanraya itu, Hamzah? Kamu kata kamu ada bukti kukuh yang PN kononnya tidak rasuah pengundi semasa pilihanraya lepas.

“Jelaskan sekali berkenaan banyak video yang tular dan laporan polis yang dibuat berkenaan orang-orang PN beri duit kepada pengundi dan meminta penerima duit bersumpah atas nama Allah supaya undi Pas.

“Menggunakan nama Allah untuk merasuah pengundi adalah sesuatu yang keji dan kemudian menipu untuk menutup amalan rasuah tersebut bukanlah sesuatu strategi yang baik, ia umpama menggali lubang yang lebih dalam untuk tanam diri sendiri,” katanya dalam satu kenyataan, pada Ahad.

Hamzah sebelum itu mendakwa mempunyai bukti kukuh untuk menafikan dakwaan PN melakukan sogokan wang kepada pengundi pada PRU-15 (PRU15).

Hamzah juga berkata pasukan pembelaan parti itu sudah bersedia membuktikan bahawa dakwaan oleh UMNO Terengganu yang dibuat melalui petisyen pilihan raya itu tidak benar.

Mengulas lanjut, Isham menasihati PN untuk tidak memperguna dan menunggang agama bagi menghalalkan perbuatan yang haram.

“Yang haram tetap haram. Allah maha mengetahui apa yang kamu dan rakan-rakan kamu buat. Bertaubatlah. Salam,” ujarnya. AA

‘Cuba Cerita Sikit Apakah Niat? Tunjuk Bukti PN Tak Rasuah Pengundi’ – Isham Jalil

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Doktor jelaskan kenapa tidur ditindih hantu

Kantoi berbogel bersama ibu mentua

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker