“Masa Kahwin, I Buang Karier, I Fokus Jaga Suami & Anak-Anak” – Luah Puteri Sarah

“Masa Kahwin, I Buang Karier, I Fokus Jaga Suami & Anak-Anak” – Luah Puteri Sarah

Puteri Sarah Liyana meluahkan dia mengambil masa yang lama membuat keputusan untuk kembali bekerja namun dia nekad apabila nampak ‘masalah’ tiba.

Menerusi perkongsian bersama Neelofa dalam siaran langsung, pelakon berusia 37 tahun itu mendedahkan dia berkorban dan tinggalkan kariernya untuk fokus menjadi suri rumah selepas bernikah dengan Syamsul Yusof.

Masa nak kahwin, I buang semua. I korbankan semuanya, memang I buang karier I semua dan fokus jadi suri rumah. Jadi suri rumah, jaga suami dan jaga anak-anak. Enam tahun tau saya jadi suri rumah.”

Takut berlaku apa-apa, mahu ada simpanan sendiri

Cerita Sarah lagi, segelintir pihak menyalahkannya (masalah rumah tangga) kerana sibuk bekerja namun sebenarnya dia baru saja bermula untuk kembali bekerja selepas menyepi enam tahun.

Namun, dia nekad untuk mempunyai kerjaya dan duit simpanan sendiri apabila sudah nampak ‘masalah’ tiba kerana risau apa-apa berlaku kepadanya.

Sebenarnya, saya ambil masa lama sangat untuk buat keputusan itu sebab saya ditanggung oleh suami. Saya tak bekerja. Enam tahun saya duduk rumah, jaga suami dan jaga anak-anak. Saya tak kerja.”

Perkongsian Sarah itu mengundang rasa sebak ramai netizen yang menonton dan rata-ratanya bersetuju dengan pendapat Sarah apabila dia mengatakan wanita perlu ada duit sendiri.

Ramai yang meluahkan tentang pengorbanan wanita selepas berkahwin kerana mahu fokus menjaga rumah tangga, suami dan anak-anak.

Malah, segelintir daripada mereka berkata sebenarnya apa yang Sarah lalui itu adalah realiti sebenar ramai wanita lain turut rasakan. Bn

“Masa Kahwin, I Buang Karier, I Fokus Jaga Suami & Anak-Anak” – Luah Puteri Sarah

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Misteri Penunggu Pulau Kecil Di Tepi Jambatan Pulau Pinang

Miss Universe Cemas Diekori Pak Lebai – “Nampak Dia Calit Sesuatu Di Leher, Macam Minyak”

Pasangan kekasih dikejar 10 MPV sejauh 130km

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker