Misteri Penunggu Pulau Kecil Di Tepi Jambatan Pulau Pinang

Misteri Penunggu Pulau Kecil Di Tepi Jambatan Pulau Pinang

Satu hantaran video di platform TikTok tular apabila seorang individu bernama Jol Zerol berkongsi mengenai misteri sebuah pulau kecil di Pulau Pinang (Pulau Kazambo) yang didakwanya mempunyai ‘penunggu’.

Pada mulanya ramai yang rasa seram apabila mengetahui pulau yang biasa dilihat ketika menyusuri jambatan Pulau Pinang itu berpenunggu namun kemudiannya lega kerana rupa-rupanya penunggu itu merupakan 7 ekor anjing yang tinggal di situ.



Berdasarkan komen daripada netizen, ramai yang tertanya-tanya selain 7 ekor anjing yang ‘menjaga’ pulau tersebut, apa lagi yang ada di pulau itu dan ramai yang teringin untuk ke pulau tersebut. Jol Kerol kemudiannya menjawab segala persoalan daripada netizen dalam video bahagian kedua.

“Pulau ini cantik, berpasir, berlumpur sikit tapi bukan lumpur yang kotor, lumpur yang bersih. Termasuklah pemandangannya yang cantik,” jelasnya di dalam video tersebut.

Bukan itu sahaja, pulau tersebut kaya dengan hidupan marin jadi kerajaan negeri berminat untuk jadikan sebagai marine sanctuary. Banyak hidupan laut yang rare boleh ditemui di sini dan ada antaranya boleh dimakan jika ditangkap di laut.

“Ada nelayan cakap, kalau buat masakan goreng kunyit, sambal, kicap sangat sedap tapi saya tidak tahu juga sebab tidak pernah makan,” ujarnya lagi.



Tambahnya, sekiranya mahu pergi melawat pulau itu, tidak ada bot khas yang disediakan. Jadi pengunjung perlu pakai bot sendiri untuk pergi ke sana.

Sementara itu, Jol Kerol turut berpesan jangan buang sampah merata-rata, jaga kebersihan dan jaga alam sekitar jika sesiapa yang berjaya datang ke Pulau Kazambo.

Kini terjawab sudah persoalan tentang ‘misteri’ pulau ini. Tidak ada apa-apa yang menyeramkan dan jika anda ke Pulau Pinang, mungkin pulau ini boleh jadi lokasi menarik untuk anda lawati. Vc

Misteri Penunggu Pulau Kecil Di Tepi Jambatan Pulau Pinang



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Nikita Mirzani tetap solat Subuh walaupun mengaku berzina dengan teman lelaki



Dipaksa makan daging babi, dirogol jika ‘scammer’ gagal capai sasaran jualan

Anak artis wanita popular dihukum penjara



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker