Agong kurnia 302 individu darjah kebesaran, bintang, pingat

KUALA LUMPUR – Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah hari ini berkenan mengurniakan Darjah Johan Mangku Negara (JMN) kepada bekas Ketua Setiausaha Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya (MOTAC), Datuk Saraya Arbi.

Saraya mendahului senarai 302 penerima pingat pada Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat Persekutuan yang berlangsung di Istana Negara di sini hari ini.

Pada istiadat pengurniaan itu, Al-Sultan Abdullah turut berkenan mengurniakan JMN kepada Ketua Dewan Muslimat Pas, Pusat Nuridah Mohd Salleh; Ketua Pengarah Jabatan Perikanan, Datuk Ahmad Tarmidzi Ramly; bekas Timbalan Ketua Pengarah (Penyelidikan dan Inovasi) Lembaga Getah Malaysia, Dr Amir Hashim Md Yatim dan bekas Pengarah Kanan Cawangan Kejuruteraan Awam dan Struktur Jabatan Kerja Raya, Dr Lim Char Ching.

Seri Paduka Baginda turut berkenan mengurniakan Darjah Johan Setia Mahkota (JSM) kepada 14 penerima termasuk bekas Ahli Parlimen Kemaman Che Alias Hamid dan Darjah Johan Setia Diraja (JSD) kepada Brig Jen Baharudin Abu Hassan daripada Tentera Udara Diraja Malaysia.

Selain itu Al-Sultan Abdullah turut berkenan mengurniakan Bintang Kesatria Mangku Negara (KMN) kepada 41 penerima, Bintang Ahli Mangku Negara (AMN) kepada 74 penerima, Pingat Pangkuan Negara (PPN) kepada 150 penerima dan Pingat Bentara Setia Diraja (BSD) kepada 17 penerima.

Hadir sama pada istiadat itu ialah Menteri Pengangkutan, Anthony Loke.

Pada istiadat itu, petugas Pertubuhan Berita Nasional Malaysia (Bernama), Mohd Suffian Juraimi, 37, yang merupakan penjaga jentera elektrik dan telah berkhidmat selama 13 tahun, menjadi antara seorang daripada penerima pingat PPN.

Beliau yang mula bekerja sejak 2009 di Bernama menzahirkan rasa syukur dikurniakan pingat berkenaan dan menyifatkannya sebagai pembakar semangat untuk memberikan khidmat lebih baik.

“Sabtu ini merupakan ulang tahun kelahiran saya dan kurniaan ini sebagai hadiah hari lahir yang paling bermakna untuk saya dan harap rakan seperjuangan di Bernama akan mendapat peluang rezeki seperti saya pada masa akan datang,” katanya. – Bernama

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Puteri Sarah sudah disunting?

Pelakon biadap, rasa diva sebab ramai followers – Kismah Johari

Muhammad nama paling popular di UK bagi tahun 2023

Aplikasi Al-Inarah menjawab segala kemusykilan agama anda

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker