Mahathir berjanji lagi, PRU-15 ini penyertaan paling terakhir

LANGKAWI – Penyandang Parlimen Langkawi, Tun Dr. Mahathir Mohamad yakin beliau mempu­nyai peluang untuk sekali lagi memegang kerusi tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Bekas Perdana Menteri dua kali itu dicabar empat calon iaitu Datuk Armishah Siraj dari Barisan Nasional (BN), Datuk Mohd. Suhaimi Abdullah (Perikatan Nasional), Zabidi Yahya (Pakatan Harapan) dan Datuk Abd. Kadir Sainudin (Bebas).

“Saya mempunyai peluang yang cerah untuk menang, saya tidak tahu kualiti calon lain, tetapi setakat yang saya lihat, saya datang dengan sokongan yang baik dan kita mempunyai sema­ngat yang baik.

“Kami juga hanya akan menamakan calon Perdana Menteri sekiranya mempunyai sokongan yang cukup untuk membentuk kerajaan,” katanya ketika ditemui di pusat penamaan calon di sini semalam.

Beliau berkata, PRU15 ini adalah PRU terakhir baginya dan bercadang untuk menyelesaikan masalah tempatan seperti isu feri dan sampah yang tidak sempat dilakukannya sebelum terpaksa melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri.

Sementara itu, Mohd. Suhaimi menganggap PRU15 seperti persaingan dua penjuru sahaja melibatkan PN dan BN.

Menurutnya, antara faktor yang membawa kepada situa­si itu adalah usia, parti dan individu yang dicalonkan.

“Tun adalah legenda, dia yang telah membina negara dan kita juga menyokong Tun pada masa itu tetapi sekarang saya dapat melihat ada orang yang menyokong Tun, ada yang tidak menyokong Tun. Saya rasa Tun tidak akan mendapat undi sebanyak pilihan raya lalu.

“Kalau faktor parti, saya melihat PH tidak mempunyai kekuatan dari segi kumpulan pada pagi ini,” ujarnya.

Mohd. Suhaimi turut menyebut rakyat Langkawi atau sesiapa sahaja yang berfikiran, jelas akan meminta bekas Perdana Menteri itu untuk berehat daripada terus berpolitik.

Sementara itu, Armishah yang berjaya meraih sokongan daripada jentera BN di sini mengucapkan terima kasih kepada Datuk Nawawi Ahmad selaku Ketua UMNO Bahagian Langkawi atas kesudiannya untuk meneri­ma dirinya sebagai calon untuk bertanding di kawasan tersebut.

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Myvi diterbalik kerana mengejek,langgar penghantar makanan (Video)

“Are You F*ck….” – Tular Video Calon MUDA Kepala Batas Mencarut Ketika Berucap (Video)

Anak belasah ibu kerana tak kemas rumah

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker