Chef Wan dengan Shikin Maembong berdamai

PETALING JAYA – Tidak sampai setahun selepas gempar dengan isu pergaduhan sesama sendiri sekitar Februari lalu, Chef Wan dan bekas menantunya, Shikin Maembong kini bertemu jalan damai.

Chef Wan atau Datuk Redzuawan Ismail, 64, menerusi Instagramnya memutuskan untuk melupakan persengketaan lama demi membina kehidupan yang lebih berkualiti.

“Air yang dicincang tidak akan putus. Kami masing-masing sudah dewasa jadi, kami mengambil keputusan untuk berbaik semula.

“Saya juga sedar, tidak baik untuk putuskan silaturrahim tambahan pula ini hanyalah isu kecil,” jelas cef selebriti itu dalam kapsyen sekeping gambar bersama bekas menantunya yang juga kakak, Emma Maembong itu dan cucunya.

Menurut Chef Wan, dalam apa keadaan sekali pun, ikatan keluarga ternyata sangat kuat sehingga sanggup mengetepikan ego masing-masing sekali gus mengambil pendekatan saling bermaaf-maafan.

Bagi Chef Wan, tidak elok untuk panjangkan isu tersebut memandangkan Shikin merupakan ibu yang hebat buat cucunya, Putri Arriana Natasha,7.

“Tiada guna kalau menyimpan perasaan marah, benci, dan dendam,” kata Chef Wan.

Dalam pada itu, Chef Wan juga enggan membazirkan wang dan tenaga untuk membayar peguam berkenaan isu pergaduhan yang disifatkannya sebagai remeh.

“Daripada membuang duit untuk saman menyaman, adalah lebih baik jika saya gunakan wang tersebut ke arah kebaikan dan pelajaran Arriana pada masa hadapan.

“Kalau untuk kebajikan lain pun saya boleh bantu, apatah lagi cucu sendiri. Sebagai seorang datuk, saya akan buat yang terbaik buat keluarga saya termasuklah bekas menantu,” ujarnya bernada positif.

Difahamkan, Shikin merupakan antara jemputan yang menyerikan majlis sambutan hari jadi ibu Chef Wan, Noraini Abdullah ke-90. Menerusi perjumpaan tersebut, hubungan mereka kembali jernih sekali gus menamatkan sengketa yang berlaku sebelum ini.

Shikin merupakan bekas isteri Chef Riz, mereka berkahwin pada 2014 dan bercerai pada 2016.

Terdahulu, Chef Wan menegur Shikin Maembong secara terbuka mengenai pertelingkahan bersama bekas suaminya, Chef Riz atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Redzuwan berhubung soal anak mereka sehingga Shikin pernah menghantar surat saman terhadap Chef Wan.

 

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Tawaran 47 kerusi untuk PAS daripada Bersatu, ‘Allah jadi saksi saya’ – Asyraf Wajdi

Lelaki mengamuk di restoran tomyam ditahan

Nora Danish ‘belanja’ apa tu?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker