Mazhab Amerika Ke Yuna?

Mazhab Amerika Ke Yuna?

Baru-baru ini, kecoh di platform media sosial apabila penyanyi antarabangsa berasal daripada Malaysia iaitu Yuna memeluk penyanyi lelaki Indonesia popular iaitu Afgan semasa hadir ke New York Fashion Week (NYFW).

Bagaimanapun, bukan saja batas pergaulan yang dipersoalkan oleh warganet, malah cara fesyen hijabnya ketika itu juga dipertikaikan netizen.



Semasa NYFW berlangsung, Yuna atau nama sebenarnya, Yunalis Zarai mengenakan persalinan jenama mewah iaitu Coach dengan memakai hijab separuh bersama aksesori kilauan berlian di atas hijab.

Gaya pemakaian tudung seperti itu membuatkan orang ramai berasa kurang senang melihatnya dan meminta agar penyanyi terbabit mengenakan hijab dengan sempurna sebagai seorang Muslim.

Dalam pada itu, ramai juga yang menyedari cara pemakaian tudung Yuna juga berubah secara mendadak, dimana mereka mendakwa semakin hari semakin tidak ditutup dengan sempurna.

Ada juga yang merasakan perubahan gaya Yuna berfesyen berubah sejak dirinya berhijrah ke Amerika Syarikat dan terikut dengan budaya di sana.



Sekadar info, Yuna memulakan kerjayanya di Amerika Syarikat sejak tahun 2011 dan mengikat kontrak dengan syarikat rakaman yang terletak di New York, Fader Laber. Bn

Mazhab Amerika Ke Yuna?


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




Arab Saudi Perkenalkan Robot Yang Mampu Sampaikan Khutbah Daripada Imam Dan Muazin

Majlis Peguam ‘kurang ajar’ – Zaid



Melur Untuk Firdaus kembali untuk musim ke-2, netizen tak setuju

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker