Pukulan Khairulaming, Pelanggan Beratur Panjang Mahu Rasa Nasi Lemak RM1.00 Bangsudu

Pukulan Khairulaming, Pelanggan Beratur Panjang Mahu Rasa Nasi Lemak RM1.00 Bangsudu

Nasi Lemak Bangsudu yang tular beberapa hari ini di media sosial sedang hangat dipuji oleh netizen. Sebahagian daripada mereka memuji sambal yang dihidang bersama nasi lemak RM1.00 itu. Manakala sebahagian lagi merasakan bahawa nasi lemak ini memang layak untuk ditularkan kerana sedap.

Khairulaming sendiri pernah turun untuk mencuba Nasi Lemak Bangsudu, katanya beliau tertarik untuk mencuba nasi lemak ini selepas video Bangsudu muncul di FYP. “Walaupun produk yang dia jual simple, tetapi saya suka dengan storytelling dia.

Kesan daripada perkongsian Khairulaming, banyak pelanggan yang hadir ke gerai Bangsudu sehingga terjadinya barisan panjang.

Melalui perkongsian beliau di laman Twitter, Bangsudu menceritakan apa yang beliau belajar sejak Nasi Lemak RM1.00 tular di media sosial tentang bagaimana untuk menghargai pelanggan yang sudah

Pertamanya, peniaga perlu tenang dalam menghadapi situasi ini, “Saya belajar bila orang ramai macam ni kita kena lebih bertenang supaya waktu niaga tu tak huru hara. Walaupun dalam hati dah takut gila-gila, bertenang adalah kunci untuk selesaikan semua yang datang,” katanya.

Keduanya adalah tenaga, apabila pelanggan yang datang sanggup letak tenaga 100% untuk beratur panjang, sebagai peniaga anda perlu letakkan 200% atau lebih untuk melayan para pelanggan yang datang.

Terakhir sekali adalah stok, “Stok nasi lemak kena pastikan cukup untuk semua. Agak kecewa bila ada yang dah beratur lama tapi tak dapat nak beli. Kesian sebab mereka dah penat tibe-tibe sampai depan dah habis,” katanya dalam perkongsian yang dibuat semalam di Twitter miliknya.

Nasi lemak Bangsudu dimasak sendiri oleh ibu bapanya dan dijual setiap pagi oleh Bangsudu. Menurut Khairulaming, 600 pek nasi lemak yang dijual setiap hari boleh habis dalam masa 30 minit sahaja.

Bagi Bangsudu, sehingga kini beliau cuba kekalkan harga RM1 untuk nasi lemak dijualnya kerana tidak mahu bebankan pembeli terutamanya adik-adik yang beli nasi lemaknya untuk sarapan di sekolah.

Jika anda berada di kawasan berdekatan Desa Coalfields, boleh singgah untuk beri sokongan kepada Bangsudu. Masih ada peniaga yang jual nasi lemak RM1 ketika ini. Nampak just nice saiz nasi lemak dengan harganya. Sama-sama kita beri sokongan kepada peniaga kecil. VC

Pukulan Khairulaming, Pelanggan Beratur Panjang Mahu Rasa Nasi Lemak RM1.00 Bangsudu


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Roti Gardenia naik harga lagi

PN ada kelebihan – Shabery

Warkah Najib dari Penjara Kajang, suasana Dewan Merdeka hiba

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker