Ahli UMNO tak patut ejek PM – Yahaya

Ahli UMNO tak patut ejek PM – Yahaya

Ahli-ahli UMNO tidak sepatutnya mengejek Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada sesi Taklimat Presiden UMNO, Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur pada Sabtu lalu.

Ketua UMNO Bahagian Batu, Datuk Seri Yahaya Mat Ghani berkata, sebagai sebuah parti politik dan ahli yang matang, mereka seharusnya mempunyai pekerti dan nilai-nilai adab yang tinggi dalam menguruskan sebarang kekusutan, permasalahan dan kekalutan yang dihadapi oleh parti.

Menurut beliau, ahli-ahli UMNO tidak sewajarnya mencerca, memaki dan memalukan pemimpin sendiri.

“Kita jangan samakan UMNO dengan parti lawan kita yang lebih buruk perangai mereka sehingga memaki, membaling kerusi sehingga ada yang menumbuk pemimpin mereka sendiri.

“Harus diingat rakyat menilai setiap tingkah laku dan perangai kita,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Sementara itu, Yahaya memberitahu, UMNO Bahagian Batu meminta semua pihak dalam UMNO bertenang dan memberi kepercayaan sepenuhnya kepada Majlis Kerja Tertinggi (MKT) dan lima pemimpin tertinggi atau top five untuk menentukan hala tuju parti serta soal pembubaran Parlimen bagi membolehkan Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) diadakan.

“Sebarang spekulasi akan lebih mengeruhkan keharmonian, perpaduan dan kesepakatan kita dalam mendepani musuh politik sebenar kita,” jelasnya.

Beliau menambah, UMNO Bahagian Batu turut senada dengan pucuk pimpinan agar semua pihak dan peringkat dalam UMNO bersimpati dan bersolidariti atas apa yang berlaku terhadap bekas Presiden UMNO merangkap bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. MG

Ahli UMNO tak patut ejek PM – Yahaya


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Roti Gardenia naik harga lagi

PN ada kelebihan – Shabery

Warkah Najib dari Penjara Kajang, suasana Dewan Merdeka hiba

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker