BN Selangor jangan risau, Noh boleh bagi ‘minyak’ kepada BN Selangor untuk PRU – Ismail

BN Selangor jangan risau, Noh boleh bagi ‘minyak’ kepada BN Selangor untuk PRU – Ismail

Ketua Umno Selangor Noh Omar dilantik sebagai menteri Kabinet untuk membantu merampas kembali negeri itu daripada PKR, kata Ismail Sabri Yaakob.

Perdana menteri mendedahkan, ketika barisan Jemaah Menteri, beliau ingin melantik Noh sebagai Menteri Undang-undang namun Ahli Parlimen Tanjong Karang itu meminta beliau diberi portfolio yang “dekat” dengan rakyat.

“Ketika saya perdana menteri, ketika itu Noh tiada jawatan, saya fikir kalau kita beri jawatan kepada pemimpin Selangor ada harapan untuk kita rampas balik Selangor.

“Saya ingat nak bagi dia menteri undang-undang supaya dia lagi ke hadapan dalam Parlimen tapi, dia minta diberi jawatan yang boleh jaga rakyat. Jadi saya beri dia menteri usahawan (Pembangunan Usahawan dan Koperasi),” katanya ketika berucap pada Konvensyen BN Selangor.

Ismail kemudian secara berseloroh meminta Noh menyalurkan “minyak” atau dana untuk menggerakkan jentera BN Selangor bagi menghadapi PRU yang dikatakan “sangat hampir”.

“Untuk Selangor, Insya Allah ‘minyak’ jangan bimbang.. tak pernah waktu PRU sebelum ini seperti di Kota Raja, Sungai Kandis, Seri Setia, walau kita pembangkang… walau tak banyak minyak…kita ada juga minyak. Ini dah jadi kerajaan, tentulah banyak minyak,” katanya sambil disahut sorakan perwakilan.

“Koman-koman minyak boleh la dia (Noh) bagi.” FMT

BN Selangor jangan risau, Noh boleh bagi ‘minyak’ kepada BN Selangor untuk PRU – Ismail


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Hukum iringi jenazah dengan bacaan al-Fatihah

Ziana Zain tarik macam tu saja dekat kedai makan (Video)

ISA tak zalim, SOSMA zalim pulak

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker