Pendakwah bebas tarik balik kenyataan roh berpindah jasad

Pendakwah bebas tarik balik kenyataan roh berpindah jasad

Pendakwah bebas yang mengulas mengenai perpindahan roh ke jasad manusia yang masih hidup dalam ceramahnya baru-baru ini, tampil bagi menarik balik kenyataan itu.

Muhd Zainul Asri menerusi satu rakaman video yang dimuat naik di media sosialnya berkata, dia turut meminta maaf kerana isu berkenaan menimbulkan keresahan umat Islam.



“Saya tidak mahu panjangkan isu ini. Saya tarik balik kenyataan itu. Sebenarnya bukan kenyataan saya, saya ‘naqal’ (ambil) daripada guru saya.

“Saya meminta maaf kepada masyarakat dan umat Islam di Malaysia yang mengikut polemik ini. Saya minta maaf kerana meresahkan umat Islam, umat Muhammad secara khusus. Tak perlu panjang-panjangkan, saya tarik balik,” katanya.

Terdahulu, tular rakaman video memaparkan pendakwah bebas itu menyatakan gurunya pernah menyebut contoh bahawa Allah SWT mencipta roh yang boleh berpindah-pindah.

Video berkenaan mencetuskan polemik dalam kalangan pengguna media sosial termasuk Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Dr. Wan Salim Wan Mohd. Noor yang tampil menggesa pihak berkuasa agama bertindak segera bagi mencegah kepercayaan kepada reinkarnasi. K Online



Pendakwah bebas tarik balik kenyataan roh berpindah jasad


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Anna Jobling trending ke luar negara



16 ciri terbaharu Apple yang anda perlu tahu

Rider ‘mat saleh’ persoal jalan raya Malaysia banyak lubang



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker