Rumah Shuk dah ada pembeli

Rumah Shuk dah ada pembeli

“Alhamdulillah, rumah saya sudah ada pembeli dan bayar wang pendahuluan,” kata pelawak dan pengacara popular, Shuk Sahar yang mahu menjual rumahnya yang terletak di Denai Alam, Shah Alam dengan harga RM1.2 juta kerana memerlukan wang.

Shuk, 36, atau nama sebenarnya Mohammad Shukri Mohamed Sahar ketika dihubungi berkata, keputusan dibuat bagi mengelakkkan dia berdepan kesukaran lain pada masa hadapan.

“Kalau boleh saya malas nak komen panjang. Macam saya cakap pada sesi siaran langsung di TikTok, saya perlukan wang dan ingin buat sesuatu yang baharu.

“Saya memang sayang nak jual rumah itu, tapi saya takut tak mampu nak tanggung komitmen. Jadi, keputusan nak jual adalah jalan terbaik. Individu yang nak membeli sudah letak wang pendahuluan. Dia menghubungi ejen yang dilantik bagi urusan jual beli ini,” katanya.

Shuk berkata, dia nekad menjual rumah itu selain perlu menjelaskan hutang kad kredit dan cukai Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

“Ya, saya memang nekad. Kalau saya tak bayar nanti, rumah kena lelong pula. Susah pula kan. Jadi lebih baik jual dulu. Duit yang dapat itu nanti saya nak selesaikan hutang seperti kad kredit dan cukai LHDN,” katanya.

Ditanya mengenai kerjaya seninya, Shuk berharap dia diterima semula dalam industri hiburan tanah air.

“Saya harapkan kalau ada peluang dalam industri lagi, saya masih nak bekerja. Siapa yang tak nak kerja kan?” katanya.

Terdahulu, Shuk dalam hantaran video dimuat naik pengguna di TikTok berkata, dia perlu menjual rumah itu bagi meneruskan kehidupan dan memulakan sesuatu yang baharu.

Dalam pada itu, status rumah tangga Shuk dan isteri, Rossalennah Natassyiah Asshaferah atau Rossa Sera masih menjadi tanda tanya selepas isterinya mahu memfailkan perceraian pada November tahun lalu.

Ia selepas Shuk didakwa beberapa kali ‘kantoi’ berlaku curang dengan wanita bernama Farah Salleh.

Shuk mendirikan rumah tangga dengan Rossa Sera pada 2015 dan dikurniakan dua anak iaitu NurQurratu Ain, 5, dan Nur Assyifatu Aimi, 2. HM

Rumah Shuk dah ada pembeli


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


SPRM tahan pengarah jabatan lulus tiket penerbangan anak isteri

Khemah kenduri kahwin halang pintu rumah jiran

Twin Jets Resort Berkonsepkan Kapal Terbang Bakal Dibuka Tak Lama Lagi

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker