Bekas pelakon dipenjara kes pukul pekerja Bangladesh

Bekas pelakon dipenjara kes pukul pekerja Bangladesh

Bekas pelakon, Ng Aik Leong atau lebih dikenali sebagai Huang Yiliang akan memulakan hukuman penjara akibat menyerang seorang pekerja Bangladesh selepas gagal dalam rayuannya di Mahkamah Tinggi Singapura hari ini.

Apabila jurubahasa memberitahunya keputusan itu dan menyampaikan kepadanya soalan hakim sama ada dia mahu menangguhkan hukuman atau masuk penjara serta-merta, beliau hanya duduk diam sambil menggeleng.

Beliau memutuskan selepas beberapa minit bahawa akan memulakan hukuman.

Aik Leong disabitkan kerana menyerang seorang pekerja Bangladesh yang sedang membersihkan saluran pengudaraan di kawasan kantin Pada 11 Disember 2018.

Oleh itu, beliau diperintahkan mengekalkan hukuman penjara 10 bulan dan membayar mangsa S$3,300 sebagai pampasan untuk gajinya, serta kesakitan dan penderitaan yang ditimbulkan.

Jika dia tidak membayar, dia perlu menjalani hukuman penjara tiga minggu lagi secara ingkar.

Di mahkamah rendah, Aik Leong membela diri dan mendakwa mangsa memintanya untuk memukulnya dan mengajarnya.

Beliau juga berkata yang dirinya belajar cara menumbuk palsu semasa zaman lakonannya dan sebenarnya tidak memukul mangsa atau mencederakannya.

Sementara itu, peguamnya, Chung Ting Fai Ng meminta mahkamah meringankan hukuman supaya pihak pendakwaan mendedahkan rakaman video yang kononnya menunjukkan Aik Leong memalsukan tumbukannya dan mangsa berpura-pura cedera tetapi hakim menolaknya.

Menurut Fai Ng sekiranya Aik Leong benar-benar menggunakan pengikis logam pada mangsa, kecederaannya akan menjadi lebih teruk.

Manakala, pendakwa raya pula berkata, sabitan oleh hakim disokong sepenuhnya oleh bukti dan hukuman itu tidak keterlaluan. CNA NEWS

Bekas pelakon dipenjara kes pukul pekerja Bangladesh


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Shahrol Shiro bakal ambil tindakan undang-undang

Jong-un dirakam berjalan tempang [VIDEO]

Pakar tangkap ular kritikal dipatuk tedung selar [VIDEO]

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker