Grab perolehi Jaya Grocer

Grab perolehi Jaya Grocer

Grab secara rasminya melengkapkan pemerolehan pegangan majoriti dalam rangkaian pasar raya Jaya Grocer.

Kedua-dua syarikat itu merancang untuk bekerjasama bagi membawa barangan runcit atas permintaan kepada lebih ramai pelanggan, kata mereka dalam kenyataan bersama hari ini.

Grab Pay dan Grab Rewards, dua ciri aplikasi super syarikat itu, juga akan dilancarkan di semua cawangan Jaya Grocer.

Katanya, semasa wabak, 64% pengguna internet membeli barangan runcit dalam talian sekurang-kurangnya sekali, namun hanya 2% daripada jumlah wang yang dibelanjakan adalah untuk produk runcit.

“Visi kami adalah untuk menjadikan barangan runcit atas permintaan lebih mudah diakses oleh semua orang,” kata pengasas bersama Grab dan Ketua Pegawai Eksekutif kumpulan Anthony Tan.

“Jaya Grocer terkenal dengan pelbagai pilihan produk segar dan barangan runcit yang berkualiti. Dengan menggabungkan kumpulan dan keupayaan penghantaran atas permintaan kami yang luas dan rangkaian runcit dan pembekal Jaya Grocer yang kukuh, kami dapat menghantar barangan berkualiti ke lebih banyak rumah dengan lebih pantas.”

Pengasas Jaya Grocer, Teng Yew Huat berkata, rekod prestasi Grab yang kukuh memberinya keyakinan bahawa syarikat berkenaan adalah rakan kongsi yang tepat untuk membawa rangkaian runcit itu ke tahap lebih tinggi.

“Pemerolehan ini memberi kami peluang yang menakjubkan, bukan sahaja untuk berkembang sebagai sebuah syarikat tetapi juga mengembangkan pasaran bagi perkhidmatan runcit dalam talian di Malaysia,” kata Teng.

Menurut Laporan e-Conomy Southeast Asia 2021, pasaran barangan runcit dalam talian di rantau ini dianggarkan akan berkembang menjadi USD50 bilion (RM209 bilion), iaitu saiz keseluruhan pasaran e-dagang hari ini. FMT

Grab perolehi Jaya Grocer


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU</a


Pelakon Mak Wan Latah Menikah Lagi, Kali Ini Pindah Ikut Suami Ke Kuala Pilah

Luna Maya Terkedu Ditanya Soalan Panas, “Awak Pernah Buat Jahat Dalam Kereta Tak?

Pak Nil bertemu jodoh?

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker