‘Superman’ akhirnya ‘mendarat’ di IPD Tangkak

TANGKAK: Aksi ‘superman’ dan ‘zig zag’ pada awal pagi oleh sekumpulan mat rempit berakhir apabila mereka ditahan dalam Operasi Bersepadu samseng jalanan awal pagi, di sini hari ini.

Sekumpulan mat rempit yang melakukan aksi berbahaya dengan menunggang ‘motor kapcai’ di beberapa laluan utama itu dikesan sepasukan pegawai dan anggota polis yang di antaranya melakukan penyamaran.

Ketua Polis Daerah Tangkak, Superintenden Mohd. Fadhil Minhat berkata, seramai enam lelaki berusia antara 17 hingga 25 tahun ditahan Unit Risikan dan Operasi Jabatan Siasatan Penguatkuasan Trafik (JSPT) Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Tangkak bermula pada pukul 11 malam hingga 7 pagi ini.

“Mereka dikesan menunggang motosikal dengan aksi berbahaya seolah-olah aksi ‘sarkas’ dan ‘wheely’ di sekitar ‘hotspot’ laluan jalan di Parit Bunga.

“Dalam operasi ini juga, suspek turut berlumba sesama sendiri sehingga boleh mendatangkan bahaya dan kacau kepada pengguna yang lain dan juga diri sendiri. Suspek diekori polis sebelum ditahan di beberapa lokasi di sekitar Parit Bunga,” katanya di sini, hari ini.

Mohd. Fadhil berkata, semua tahanan dibawa ke IPD Tangkak untuk tindakan lanjut mengikut Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Tambahnya, pihak polis turut menyita sebanyak 18 buah motosikal serta mengeluarkan saman atas pelbagai kesalahan jalan raya dan pengubahsuaian motosikal dalam operasi itu selain penunggang tidak memiliki lesen.

“Pihak polis akan sentiasa membuat pemantauan dan operasi berterusan mencegah kegiatan ini selain memastikan jalan raya selamat untuk pengguna lebuh raya sekitar Tangkak dan lainnya,” katanya.

‘Superman’ akhirnya ‘mendarat’ di IPD Tangkak

 


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Netizen Tells Mahadi: “Next Time You Can Record Heliza Helping You With Your Undies”

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker