InsyaAllah, Saya Akan Beri Titik Noktah Permasalahan Ini Dalam Masa Terdekat’ – Syamsul Yusof

"Hal perkahwinan adalah perkara sangat peribadi. Hal dalam kain, tidak manis untuk dikongsi kepada khalayak ramai.

InsyaAllah, Saya Akan Beri Titik Noktah Permasalahan Ini Dalam Masa Terdekat’ – Syamsul Yusof

“Insya-Allah, saya akan beri titik noktah kepada semua permasalahan ini,” demikian kata pengarah filem sensasi, Syamsul Yusof yang akhirnya tampil memberi penjelasan berhubung kemelut rumah tangganya yang hangat diperkatakan ketika ini.

Terbaharu, penjelasan itu dibuat Syamsul, 38, menerusi perkongsian video di Instagram (IG), beberapa jam lalu sebelum lembaran tahun 2023 dibuka sebagai jawapannya pada kemelut rumah tangga yang berlaku disebabkan kehadiran ‘orang ketiga’.

Syamsul berkata, dia bertindak mendiamkan diri selama ini kerana tidak mahu membuka aib berkaitan kehidupan rumah tangganya bersama isteri juga pelakon, Puteri Sarah Liyana, 37.

“Tapi, sudah tiba masanya saya bersuara mengenai perkara ini (kemelut rumah tangga yang hangat diperkatakan). Saya pun dah penat dan saya juga percaya netizen pun letih.
Syamsul bersama isteri dan anaknya

“Cuma bezanya nanti, penjelasan saya itu tidak sama dengan apa yang dilakukan isteri saya, Puteri Sarah. Saya tidak mahu membuka pekung atau aib sesiapa.

“Insya-Allah dalam masa terdekat, saya akan leraikan satu persatu kepada umum supaya semua persoalan ini ternoktah,” katanya mengakui apa yang berlaku sedikit sebanyak mengganggu tidur dan urusan kerjanya.

Syamsul berkata, berikan dia sedikit masa lagi untuk menyelesaikan semua isu yang berlaku itu.

https://www.instagram.com/p/Cm1UNQrIQrS/

Malah, katanya, sebagai anak dia juga sangat menyayangi dan menghormati kedua ibu bapanya.

Pengarah filem Mat Kilau : Kebangkitan Pahlawan berkata dilahirkan dalam keluarga seni dan bergelar selebriti, dia sedar bahawa dirinya sering menjadi perhatian, termasuk membabitkan kisah peribadi.

“Hal perkahwinan adalah perkara sangat peribadi. Hal dalam kain, tidak manis untuk dikongsi kepada khalayak ramai.

“Namun, selepas setengah tahun hal rumah tangga kami dikongsi Puteri Sarah dalam media sosial, media cetak dan elektronik, jadi saya rasa sudah sampai masa untuk menjelaskan segala-galanya,” katanya.

Difahamkan Syamsul berhadapan kemelut rumah tangga dengan Puteri Sarah atas dakwaan kehadiran ‘orang ketiga’ dikenali Ira Kazar yang dikatakan mengganggu rumah tangga mereka.

Terdahulu, Syamsul dan Puteri Sarah berkahwin pada 8 Mac 2014. Hasil perkongsian hidup itu, mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Syaikhul Islam, 5, dan Sumayyah, 3.

Baru-baru ini juga, Syamsul dilaporkan mahu memfailkan saman RM10 juta terhadap Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) kerana menyebarkan kenyataan tidak benar dan fitnah terhadap keluarganya bahawa dia sudah berkahwin lagi. HM

InsyaAllah, Saya Akan Beri Titik Noktah Permasalahan Ini Dalam Masa Terdekat’ – Syamsul Yusof

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


 

Mufti-mufti tegur anak Muhyiddin kerana guna gelaran Priest

Pele, legenda bola sepak Brazil akhirnya meninggal dunia

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker