Tedung selar ditangkap curi telur ayam

Tedung selar ditangkap curi telur ayam

ALOR GAJAH – Usaha seorang remaja lelaki ingin menghalau haiwan yang sering mencuri telur ayam milik keluarganya terbantut selepas ‘bertembung’ dengan seekor ular tedung selar di rumahnya di Kampung Parit Melana, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3.40 petang itu, ular sepanjang tiga meter dan seberat enam kilogram itu bagaimanapun berjaya ditangkap dengan bantuan pasukan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM).

Menurut bapanya, Mohd. Hazhar Mohd. Hasnan, 44, ketika kejadian dia sedang bekerja tidak jauh dari rumahnya dan bergegas pulang apabila remaja berusia 15 tahun itu menelefon memaklumkan kehadiran reptilia berkenaan.

“Saya sangkakan monyet yang mencuri telur ayam di stor lama rumah kami dan saya memang berpesan kepada anak untuk menghalaunya.

“Tidak sangka pula, rupanya ia kerja ular tedung selar. Anak saya terkejut apabila ternampak ular tersebut dalam keadaan kepalanya tegak berdekatan reban ayam kami,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Sementara itu, Pegawai Operasi, Bencana dan Logistik Pejabat Pertahanan Awam Daerah Alor Gajah, Leftenan (PA) Abdul Hadi Baharom berkata, panggilan kecemasa diterima pada pukul 3.59 petang.

“Sepasukan empat anggota bergegas ke lokasi kejadian untuk menjalankan operasi kes menangkap ular (KMU).

“Setiba di lokasi, ular tersebut telah menyusup dan menyorok di dalam tempayan sebelum berjaya ditangkap kira-kira 10 minit kemudian,” katanya. K Online

Tedung selar ditangkap curi telur ayam


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Firdaus Wong dedah bukti perbualan lucah pendakwah terkenal

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker