Hamzah masihkan mainkan naratif Kerajaan pimpinan Anwar bakal tumbang

Kerajaan pimpinan Anwar Ibrahim tidak mustahil boleh ditumbangkan kerana bukan terdiri daripada parti-parti yang mempunyai majoriti, kata Hamzah Zainudin.

Setiausaha agung Bersatu itu berkata, kerajaan perpaduan semasa diterajui Pakatan Harapan (PH) yang hanya memenangi 82 kerusi Parlimen pada PRU lepas, dengan undi popular 36.1%, berbanding Perikatan Nasional (PN) yang mendapat 49.3%.

“PN lebih popular dari mereka, jadi kita kena terus perkuat sokongan supaya boleh (dapat) lebih 50% undi popular,” katanya dalam ucapan penggulungan sempena Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu 2023 di Pusat Konvensyen Ideal (IDCC).



Beliau turut mengingatkan Anwar supaya tidak mempersoalkan usaha menukar kerajaan kerana beliau sendiri pernah memulakan tindakan serupa menerusi gerakan pada 16 Sept, yang mana presiden PKR itu mendakwa mendapat sokongan majoriti Ahli Parlimen.

“Dulu semasa orang itu (Anwar) menjadi ketua pembangkang, (beliau mendakwa) kononnya ada angka yang kukuh untuk menggulingkan kerajaan seperti dibenarkan Perlembagaan (Persekutuan) mengikut amalan demokrasi.

“Sampai masanya, (berkat) doa semua para perwakilan, ahli, penyokong PN, insya-Allah, kerajaan akan beralih,”katanya.

Sebelum ini, Anwar yang mengangkat sumpah menjadi perdana menteri pada 24 Nov tahun lepas berkata, beliau berharap pentadbiran kerajaan perpaduan kekal untuk empat tahun lagi tanpa digugat mana-mana pihak.



Ahli Parlimen Tambun itu turut menzahirkan keyakinan dapat menjadikan Malaysia sebagai negara hebat di rantau ini dalam tempoh dua atau tiga tahun akan datang.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET



Kriteria pemilihan tentera Al-Qassam

PU Syed tegur usahawan sensasi isu solat lepas subuh



Perebutan kuasa bakal berlaku di dalam Bersatu

Sikap ‘Humble’ Siti Nurhaliza, didedahkan Asyraf Khalid



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker