Tegar Septian Kembali Busking Jadi Penyanyi Jalanan Cari Rezeki Demi Anak Isteri [VIDEO]

Tegar Septian Kembali Busking Jadi Penyanyi Jalanan Cari Rezeki Demi Anak Isteri [VIDEO]

Jakarta: Nama penyanyi, Tegar Septian, 19, kini menjadi bualan ramai di Indonesia apabila dia kembali menjadi penyanyi jalanan di persimpangan lampu isyarat di Jakarta.

Tegar yang pernah popular dengan lagu Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang ketika berusia 11 tahun sehingga dikenali di Malaysia dan negara jiran lain, sekarang bagaikan mengalami zaman kejatuhan.

Terbaru, penyanyi berasal dari Subang, Jakarta ini menjadi perhatian netizen apabila di  Instagram, dia memuat naik beberapa fotonya kembali menjadi penyanyi jalanan di persimpangan lampu isyarat.

Ujar Tegar, dia okey dan tiada masalah kembali menjadi penyanyi jalanan sama seperti ketika masih kanak-kanak dulu bagi membantu ibu bapanya menyara keluarga.

“Gak (tidak) papa (apa-apa) yang penting halal,” tulisnya ringkas pada keterangan foto dikongsi di media sosial itu.

Perkongsian Tegar itu menjadi perbualan hangat netizen di laman sosial.

Rata-ratanya memberikan kata-kata semangat dan mengagumi semangat Tegar yang tidak malu menyanyi di jalanan meskipun kini sudah bergelar penyanyi terkenal.

Pekerjaan menyanyi di persimpangan jalan dipercayai dilakukan Tegar sebagai cara dia mencari pendapatan untuk menyara isteri dan anaknya.

Terdahulu, Tegar berkahwin dengan Sarah Sheilka pada 20 Mac tahun lalu dan kini mereka dikurniakan seorang anak bernama Abidzar Oktaviano Putra.

Menerusi hantaran foto dibuatnya di Instagram itu sehingga kini mendapat hampir 10,000 tanda suka serta komen-komen semangat daripada warganet.

Kebanyakan warganet juga sangat positif dengan tindakan Tegar, yang rata-ratanya meniupkan kata-kata baik berbaur semangat dan doa kerana apa yang dilakukannya adalah demi keluarga.

Tegar Septian Kembali Busking Jadi Penyanyi Jalanan Cari Rezeki Demi Anak Isteri [VIDEO]


Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:

MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214

Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Paralimpik Tokyo: Bonnie raih emas pertama negara

Lolanopita Ibu Remaja OKU Arwah Muhammad Firdaus Meninggal Dunia

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker