DAP berhentilah bergantung pada PKR – Rafizi

DAP berhentilah bergantung pada PKR – Rafizi

DAP, berhenti bergantung kepada kami untuk undi Melayu – Rafizi

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli telah menggesa DAP untuk berhenti bergantung kepada PKR dan Amanah bagi mendapatkan undi orang Melayu.

Bercakap pada Sidang Kemuncak Pemimpin Pelajar Malaysia 2021, beliau diminta mengulas bagaimana PH boleh menembusi kawasan luar bandar dengan lebih baik, terutama yang dikuasai orang Melayu, di mana Anwar Ibrahim dan DAP tidak mempunyai banyak pengaruh.

“DAP misalnya, ia memerlukan lebih banyak daripada sekadar menumpang PKR dan Amanah untuk mendapatkan undi orang Melayu.”

“Mereka benar-benar harus memikirkan tentang jenis komen dan kesalahan yang mereka buat di depan umum yang benar-benar mengganggu orang Melayu.”

“Anda tidak boleh mengharapkan orang Melayu hanya mengatakan ‘Saya baik-baik saja kerana DAP bersama PKR atau dengan Amanah’ atau terus menerus mengatakan bahawa ‘kita tidak seperti itu, kita hanya dituduh oleh UMNO’.”

“Ada pemikiran kolektif naratif yang disumbangkan oleh tindakan DAP dan juga yang dimanipulasi oleh lawan politik.”

“Oleh itu, melainkan jika DAP bersungguh-sungguh membongkar naratif ini, ia tidak boleh memainkan permainan menyalahkan bahawa ‘Saya memberikan undi orang Cina, anda memberikan suara orang Melayu’.”

Rafizi juga mengatakan bahawa untuk menguasai masyarakat di luar bandar adalah sukar dan melelahkan, kerana memerlukan banyak pelaburan dan usaha.

Untuk tujuan itu, dia mengatakan tidak banyak anggota komponen PH yang berkomitmen untuk perjuangan seperti itu.

“Secara semula jadi, ahli politik berpikiran jangka pendek. Apa sahaja yang memakan masa terlalu lama, mereka mungkin tidak mahu mengejarnya kerana ia tidak akan mendapat hasil dalam satu atau dua tahun. ”

“Tetapi jika PH ingin kembali menjadi pemerintah, ia memerlukan banyak usaha.”

“Ini bukan soal strategi, ini soal usaha.”

“Sekiranya anda ingin menembus kawasan luar bandar, anda harus meminta ahli politik yang tahu bagaimana bergerak di lapangan, ikhlas dan ingin tahu mengenai masalah luar bandar … daripada berteriak di Parlimen.”


Baca Artikel Menarik :

Layari Laman Facebook MYKMU


Persoalan mengenai kemampuan PH untuk memenangi Pilihan Raya Umum berikutnya baru-baru ini menjadi perhatian, kerana persoalan mengenai kemampuannya untuk meyakinkan negeri Melayu.

Dalam perbualan audio yang bocor baru-baru ini, terdengar suara mirip Rafizi yang menjelaskan mengapa orang Melayu sangat berhati-hati dengan DAP.

Suara menyerupai Rafizi mengatakan bahawa orang Melayu merasakan bahawa DAP tidak ikhlas kerana rekodnya melompat dari satu pemimpin Melayu ke pemimpin yang lain.

Audio tersebut menyatakan bahawa DAP bersekongkol dengan Tengku Razaleigh Hamzah semasa era Semangat 46 dan ketika itu Tok Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang dari PAS.

Perkara yang sama juga berlaku untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim dari PKR dan Tun Dr. Mahathir Mohamad. MSentinel

DAP berhentilah bergantung pada PKR – Rafizi

TMJ cari penyanyi lagu saduran Azman Naim

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker