Tidak puas hati kereta dibaiki masih rosak, lelaki bakar mekanik


PARIT – Seorang mekanik melecur 46 peratus bahagian tubuhnya selepas terkena semburan api aerosol yang dinyalakan oleh abang pelanggannya yang tidak berpuas hati kerana kereta dibaiki mangsa masih rosak, dalam kejadian di Kampung Tersusun Balun Bidai, Kampung Gajah, dekat sini Rabu lalu.

Ketua Polis Daerah Perak Tengah Supt Barudin Wariso berkata dalam kejadian 8 malam itu, mangsa berusia 37 tahun tersebut didatangi oleh suspek yang menyuarakan rasa tidak puas hati kereta Proton Perdana milik adiknya masih rosak sekalipun telah berkali-kali dibaiki.

“Tercetus pergaduhan mulut di antara mangsa dan suspek berusia 50 tahun tersebut di hadapan rumah mangsa sebelum suspek dipercayai meminta seorang lagi lelaki yang datang bersamanya membeli sebotol petrol yang kemudian dituang ke atas kepala mangsa,” katanya.

Menurut Barudin, suspek kemudian menyalakan penyembur api namun api tersebut menyambar mangsa, menyebabkan mangsa terbakar.

Suspek dan adiknya kemudian bertindak memadamkan api pada badan mangsa menggunakan air daripada paip di luar rumah mangsa sebelum menghubungi seorang lagi lelaki berumur 30 tahun untuk membawa mangsa ke Hospital Changkat Melintang dengan upah sebanyak RM100.

Barudin berkata mangsa yang ditinggalkan begitu sahaja di hospital tersebut kemudian dipindahkan ke Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh dan kini dirawat di Unit Rawatan Rapi hospital itu.

Susulan itu, polis menahan empat lelaki yang dipercayai terlibat dalam kejadian termasuk adik suspek yang berusia 42 tahun.

Menurutnya seorang daripada suspek turut mempunyai kesan terbakar di tangan kanan, manakala ujian air kencing mendapati kesemua mereka positif dadah jenis methamphetamine.

“Kesemua suspek direman tujuh hari bermula hari ini untuk membantu siasatan menurut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh,” katanya. MG

Bakar kawan kerana RM50, polis tahan lelaki bantu siasatan

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker