‘Siapa yang t4kut dijllat 4pi ner4k4 boleh left ya’ – Respon admin group ‘Ri4k apa hari ini’ selepas d itegur ustazah

Susulan teguran daripada Ustazah Asma’ Harun agar tidak menggunakan perkataan ri4k untuk tujuan bergurau, seorang individu dipercayai admin group Facebook ‘Ria4k Apa Hari Ini’ tampil meberikan kenyataan.

Menurut individu tersebut, pihaknya tidak akan sesekali mengubah nama group mereka dan meminta mana-mana ahli yang tidak berkenan dengan ‘ketetapan’ itu untuk men1ngg4lkan group tersebut.

“Terima kasih pada yang update pasal ceramah, tarbiah dari ustazah. Selepas berbincang dengan creator, kami akan mengekalkan nama group.

“Cuma pada yang rasa berd0sa nak duduk dalam group ini, bolehlah left. Kami tak paksa ye. Sebab kalau lihat kat luar sana, banyak lagi group-group yang terlebih dari dahsyat.

“Contohnya group j4nda dan dud4 gersa4ng. Haa, situ dengan posting dan aksi yang lagi dahsyat dipertontonkan tanpa ditapis oleh admin. Bagaimana tu?

“Jadi, sekali lagi kami ulang, pada yang tidak boleh nak duduk di dalam group ini nanti kena jil4t 4pi ner4k4 boleh left ya,” katanya.

Terdahulu, menerusi perkongsian Ustazah Asma’ di Facebook, beliau menegur pentadbir kumpulan “Ri4k Apa Hari Ini” supaya menukar nama atau terus menutup kumpulan itu yang disifatkan mengindahkan perbuatan ri4k.

“Mohon admin group ‘Ri4k Apa Hari Ini’ boleh tukar tajuk atau tutup terus. Pelbagai kemungk4ran dan d0sa sedang dihalalkan atas nama gur4uan.

“Perbualan bebas bergur4u senda lelaki perempuan, ded4h aur4t sebab nak tunjuk putih melepak dan emas sampai lengan, tunjuk harta dengan kepsyen riak tapi kata gurau dan lain-lain yang sangat a1b. Jangan indahkan perkataan keji riak atas nama gurauan,” katanya.

Teguran itu turut disokong oleh rata-rata netizen yang kebanyakannya menggesa supaya akaun tersebut ditutup.

Seorang netizen dikenali sebagai Irdina berkata, perbuatan ri4k itu tidak sewajarnya dijadikan senda gurau.

“Sangat takut apabila riak itu pada awalnya hanyalah sekadar untuk berkongsi rasa. Kini dijadikan senda gurau pula, akhirnya bertukar jadi tabiat,” katanya.

‘D0sa sedang dihalalkan atas nama gur4uan’ – Ustazah Asma tegur group ‘Ri4k Apa Hari Ini’

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker