[VIDEO] “Jangan Bunuh Diri Bang..Anak Dan Isteri Lumah Ada Tunggu Bang” Rakaman Detik2 Terjun Sungai Ini Buat Netizen Kecut Perot

Jika di bandar-bandar besar, banjir kilat kerap terjadi terutamanya jika hujan lebat turun tanpa henti dan mengaklbatkan paras air naik secara mendadak.

Di negeri-negeri Pantai Timur Semenanjung Malaysia pula, banjir besar boleh berlaku dan mengaklbatkan rumah-rumah kediaman dinaiki air dan tenggelam.

Tidak kira sama ada banjir kilat atau banjir besar, kedua-duanya adalah sama bahaya.

Bagi kanak-kanak atau juga orang dewasa, musim banjir menjadi medan untuk mereka berenang atau bermandi-manda.

Adakah anda pasti apa yang terdapat pada dasar air ketika banjir

Perlu diingat, air banjir membawa semua benda-benda yang berada di sepanjang laluannya ke bahagian hilir.

Berkemungkinan terdapat bahan-bahan tajam dan berba.haya yang anda tidak boleh lihat. Antara objek yang berpotensi kepada anda ialah pecahan serpihan kaca, kawat berduri, ranting atau dahan pokok.

Orang ramai yang tinggal di kawasan yang dilanda banjir diingatkan supaya tidak bermain air banjir bagi meng.elak daripada sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Seperti video yang tular di media sosial sejak beberapa hari ini, dilihat sekumpulan anak muda menunjukkan kehebatan mereka terjun ke dalam sungai jadi bahan bualan netizen.

Okey line clear

VIDEO :

[KGVID]https://videos.files.wordpress.com/wjYF1qQl/jangan-bunuh-diri-bang..anak-bini-tunggu-rumah_hd.mp4[/KGVID]

Dulu masa zaman sekolah, bolehlah buat kerja gini, ni kira kecik lagi sungai tu, aku main dulu sg kelantan… Tapi cuba buat sekarang, mau bomba tolong cari.

Zaman bdk2 dulu mmg xkenal bahaya.. Lagi dasat pun pernah buat.. Tapi bila dh dewasa fikir balik,adoiii nasib umur panjang lagi.

Ya Allah beranl yang menjerumuskan diri kpd keblnasaan.Cubalah ubah sikap beranl tersebut untuk menguatkan Islam .Menguatkan Negara.Menguatkan keluarga dan Menguatkan masyarakat dan ek0nomi.

Sumber: OM, Facebook Ay Emce

[VIDEO] Kuala Lumpur tenggelam dalam banjir kilat

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker