Najib sarankan Mat Sabu jadi calon Perdana Menteri PH.

Berikut adalah dari facebook Najib Razak.

“Mat Sabu pencetus kepada budaya berbincang secara ilmiah. Ingatkah anda isu Mat Indera? Atas lontaran beliau tentang Mat Indera, forum-forum dan perbincangan berkaitan sejarah negara menjadi perhatian dan menghidupkan budaya perbincangan ilmiah di universiti malah di kampung. Itulah penangan Mat Sabu.”

“Seperti yang pernah disebut Prof Dr Ridhuan dalam satu majlis penyerahan tesis oleh graduan seliaannya, beliau berkata, pemikiran Mohamad Sabu bukan sahaja terpancar di dalam negara bahkan hingga ke University Frankfurt cuma perjalanan dan pemikiran Mohamad Sabu tidak dirakam dalam bentuk tulisan menyebabkan ia seakan tidak terpandang dan tiada dalam rak di perpustakaan.”

“Sekiranya ditanya siapa pemimpin “Muslim Demokrat” yang ada di Malaysia selain Anwar Ibrahim, mungkin ramai yang tidak sedar bahawa orangnya adalah Mat Sabu.”



“Oleh sebab itu, hampir seluruh rakyat di negara ini baik di kampung mahupun bandar mengenali Mat Sabu malah kebanyakan orang kampung memanggil Amanah sebagai Parti Mat Sabu. Begitulah betapa tingginya jenama Mat Sabu di mata rakyat”

“Maka, sekali lagi saya sarankan dalam isu ini, mengapa tidak Mohamad Sabu yang menjadi pilihan?”

Datuk Seri Najib Tun Razak mebuat komen sinis di atas kerana menyinkap kembali tulisan Mohd Azhar dalam FMT beberapa tahun dahulu dengan tajuk,” PM Senwntara, Kenapa Tidak Mohd Sabu”.
Mohd Azhar adalah setiausaha Pemuda Amanah Tanjung Malim.



Related Articles

One Comment

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker