Iklan YouTube lebih panjang

Iklan YouTube lebih panjang

Majoriti lebih menyukai menonton satu iklan yang panjang berbanding beberapa iklan pendek yang kerap mengganggu pengalaman menonton.

TIDAK dinafikan, melihat iklan di YouTube mengganggu pengalaman menonton. Dengan Google mengharamkan penggunaan penghalang iklan, cara untuk mengelak iklan hanyalah dengan melanggan YouTube Premium.



Terbaru, Google telah mengeluarkan kenyataan yang mereka ingin memberikan pengguna pengalaman penstriman yang terbaik. Dalam ujian yang dilakukan, majoriti lebih menyukai menonton satu iklan yang panjang berbanding beberapa iklan pendek yang kerap mengganggu pengalaman menonton. Hasilnya ialah kandungan yang distrim boleh ditonton 29% lebih lama sebelum iklan disajikan.

Google turut akan memperkenalkan iklan pada YouTube Shorts di TV, memandangkan jumlah pengguna yang telah meningkat sehingga 100% antara Januari ke September 2023. Ini akan memberi peluang kepada pelbagai jenama mempromosikan produk dengan lebih mudah.

Nampaknya macam-macam cara digunakan mereka untuk membuat penonton melanggan Youtube Premium yang dikenakan caj bulanan.

Iklan YouTube lebih panjang



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Jeslina Hashim bakal kahwin kerabat diraja



Mati pucuk, dapat P-Shot, Zainal dah cuba

Nelydia Senrose berbadminton tanpa tudung



Tok Mat makin gah

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker