Siti Bainun dah kurus sejak masuk penjara

Siti Bainun dah kurus sejak masuk penjara

Susuk tubuh pengasas Rumah Bonda, Siti Bainun Ahd Razali yang semakin kurus menarik perhatian ramai pihak ketika hadir untuk pendengaran rayuan di Mahkamah Tinggi hari ini.

Difahamkan, berat badan wanita berusia 31 tahun itu mencecah 150 kilogram ketika mula menjejakkan kaki ke tirai besi, 3 Mei lalu namun kini menyusut kepada 90kg sahaja.



Ini bermakna, dia yang menjalani hukuman 12 tahun di Penjara Kajang selepas didapati bersalah mengabai dan menganiaya remaja sindrom Down, Bella mengalami penurunan berat badan 60kg dalam masa enam bulan.

Dia yang memakai jubah merah jambu, dibawa ke mahkamah dengan diiringi anggota penjara.

Ketika disapa media sama ada dia sihat atau tidak, Siti Bainun hanya mengangguk sambil tersenyum.

Pada 3 Mei lalu, Mahkamah Sesyen di sini memerintahkan Siti Bainun menjalani hukuman penjara 12 tahun selepas didapati bersalah atas dua pertuduhan mengabai dan menganiaya Bella, 13, di sebuah unit kondominium di Wangsa Maju antara Februari dan Jun 2021.



Mahkamah turut memerintahkan Siti Bainun menandatangani bon berkelakuan baik selama lima tahun dengan seorang penjamin berserta cagaran RM5,000.

Dia juga diarah melaksanakan khidmat masyarakat selama 200 jam yang perlu disempurnakan dalam tempoh enam bulan selepas tamat hukuman penjara.

Pada 23 Mei, Mahkamah Tinggi menolak permohonannya untuk menangguhkan hukuman penjara kerana tiada keadaan khas mewajarkan pengasas Rumah Bonda itu dilepaskan sementara menunggu rayuan sabitan serta hukuman didengar.

Ini bermakna wanita berusia 31 tahun itu kekal dipenjarakan sementara menunggu rayuan terhadap sabitan dan hukuman diputuskan oleh Mahkamah Tinggi. BH



Siti Bainun dah kurus sejak masuk penjara

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Mas Idayu nak pengsan tengok persembahan Shila Amzah dengan Syahir



Cek Mek Molek Aliff Aziz paling lengkap

Siti Nordiana gagal bawa watak ‘nakal’ Britney



Ramli MS terkejut Aliff Aziz ada jiwa ‘leman’



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker