Wanna Ali berduet dengan bapa tiri

Wanna Ali berduet dengan bapa tiri

Pelakon dan penyanyi, Wanna Ali, mengakui tidak kekok berduet dengan bapa tiri, Aiman Ismail, menerusi single baharu berjudul Bukan Sekadar Lafaz demi menunaikan hasrat ibunya, Datuk Ayu Puteh.

Menurut Wanna, dalam soal kerjaya,dia sentiasa mengamalkan prinsip profesional selain yakin tidak terkesan dengan kritikan negatif yang mungkin dilemparkan terhadapnya menerusi kerjasama tersebut.



“Kalau dengar lirik lagu ini, ia menyentuh tentang hidup ibu saya dan suaminya, Aiman. Disebabkan itu, dia mahu ahli keluarga terdekat yang menyanyikannya sebab dirinya bukan seorang penyanyi.

“Dalam keluarga, saya dan Aiman memang sudah lama menyanyi. Jadi tak ada sebab untuk saya berasa kekok. Disebabkan itulah kami bersetuju untuk bekerjasama merakam lagu ini. Lagi pun, ini permintaan ibu sendiri,”katanya.

Jelas penyanyi ini, lagu ciptaan penuh ibunya, penerbit dan pemilik produksi Pencil Pictures & Records itu juga merupakan runut bunyi bagi drama lakonannya di slot Akasia TV3 yang menggunakan judul sama.

“Drama ini merupakan terbitan dan saya sebagai pelakon utamanya di sisi Alif Satar. Justeru itu, ibu mencipta sebuah lagu baharu untuk dijadikan lagu tema rasmi drama ini yang kini sedang bersiaran di TV3,” ujarnya.



Sementara itu, menurut Aiman pula, kolaborasinya bersama Wanna tidak perlu dijadikan isu besar sementelah mereka tahu menjaga batas masing-masing.

Katanya, memahami rasa dan inti lagu itu sahaja sudah cukup profesional, tambahan pula karya tersebut adalah sesuatu yang istimewa hasil nukilan isteri dicintai.

“Sudah lapan tahun saya hayati lirik ini sejak berkahwin dengan Ayu. Bahkan, Wanna pun tahu betapa bermaknanya lagu Ini buat saya,” ujar Aiman yang sebelum ini pernah muncul dengan debut bertajuk Cintamu Palsu pada 2015.

Tambah Aiman lagi, bercerita pengalamannya sewaktu proses rakaman suara, tidak dinafikan dirinya sedikit kekok menjiwai lagu tersebut ketika berdepan dengan Wanna.



“Mahu atau tidak, saya dan Wanna kena profesional. Kami tetapkan niat, rakam lagu duet ini adalah untuk runut bunyi drama Bukan Sekadar Lafaz.

“Di samping itu, bagi menghilangkan rasa canggung, saya tatap wajah isteri yang sememangnya sentiasa berada di sisi kami semasa proses menyiapkan lagu ini,” katanya.

Dalam pada itu, Wanna dan Aiman berharap, penyatuan kedua-dua mereka di dalam sebuah lagu dapat diterima secara positif serta tidak perlu mengaitkannya dengan sesuatu perkara negatif. Utusan

Wanna Ali berduet dengan bapa tiri



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

“Korang punca, semua rahsia dalam poket aku” – Ramli MS



PU Abu cerai 2 isterinya

Janna Nick dan Izzue Islam dikritik perlekeh GV10



Sarimah tegur pengacara mana tu?

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker