Wang Hadiah Harga Rahmah

Wang Hadiah Harga Rahmah

Memenangi sesuatu pertandingan, pasti akan ada habuannya, tidak kira apa juga pertandingan sama ada menyanyi, bersajak, berlawak, ataupun pertandingan sukan pasti akan ada hadiah yang menarik untuk dimenangi. Tambah pula, yang menyertai adalah kanak-kanak jadi hadiah yang ingin dimenangi haruslah menarik dan berbaloi untuk mereka sertai.

Netizen Pertikai Wang Kemenangan
Baru-baru ini, menjadi perbualan mulut netizen, apabila isu hangat mengenai wang hadiah yang tidak setimpal diperolehi kanak-kanak yang tular di laman media sosial facebook itu.



Perkongsian di media sosial tersebut, memaparkan seorang kanak-kanak telah memenangi wang tunai sebanyak RM 10 dalam Junior Cycling Malaysia bagi bawah 9 tahun.

Perkara tersebut mencetuskan rasa ketidakpuasan hati netizen yang melihat kerana wang tunai yang diperolehi tidak sepadan dengan usaha yang diberikan kepada peserta dalam pertandingan tersebut.

“Papan tu lagi mahal dari hadiah”-tulis mereka

“Penganjur ni yang tak guna akal.. dapat sponsor lumayan, buat program besar, banner pampang.. Junior Cycling Malaysia.. walaupun nk wujudkan semangat kesukanan tapi part hadiah jangan lah melepas batuk di tepi tangga asal ada. akhirnya sponsor2 yang dapat tu masuk poket penganjur sendiri, memalukan”-ujar mereka



“Semoga tahun depan akan adalah hendaknya penganjur yang baru”-tambah mereka

Apa-apa pun, jika dilihat dari jumlah wang yang dimenangi itu memang tidak setimpal, akan tetapi semuanya bergantung kepada penganjur acara tersebut.

Mungkin juga penganjur mahu memberi hadiah yang lebih besar dibelakang tabir yang tidak mahu dihebohkan kepada orang ramai, apa kata anda? Vc

Wang Hadiah Harga Rahmah



Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kenapa Ogy tampar Tya Ariffin?



Ibu maafkan kau Sol, tapi….

Amelia sertai Miss Universe Malaysia



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker