Terbuka Hong Kong: Pearly-Thinaah terlepas gelaran juara

IMPIAN beregu wanita negara, Pearly Tan-M Thinaah untuk merangkul gelaran pertama pada tahun ini tidak kesampaian setelah tewas kepada Apriyani Rahayu-Siti Fadia Silva Ramadhanti dari Indonesia dalam aksi final Terbuka Hong Kong, pada Ahad.

Dalam aksi yang berlangsung di Hong Kong Coliseum, pasangan yang berada di ranking ke-10 dunia itu bermula cemerlang apabila menang set pertama 21-14.

Bagaimanapun, aksi sengit berlangsung pada set kedua apabila pasangan Indonesia itu bangkit memungut mata demi mata untuk menang 24-22.

Memasuki set ketiga Pearly-Thinaah bagai hilang arah apabila pada satu ketika mereka ketinggalan 0-6 sebelum terpaksa akur tewas 9-21 dalam tempoh 73 minit permainan.

Pearly-Thinaah mara ke final setelah menundukkan gandingan adik-beradik dari Thailand, Benyapa Aimsaard-Nuntakarn Aimsaard 21-13, 21-18 pada aksi separuh akhir.

Apriyani-Siti Fadia yang mengisi ranking ke-12 dunia pula mengesahkan tiket ke final menerusi kemenangan ke atas Maiken Fruergaard-Sara Thygesen dari Denmark 21-16, 23-21.

Kejayaan tersebut menyaksikan pasangan Indonesia itu meraih tiga kemenangan daripada lima pertemuan ke atas Pearly-Thinaah.

Sebagai rekod, ini adalah pentas final kedua buat Pearly-Thinaah musim ini selepas muncul naib juara Masters Malaysia Mei lalu.

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

Kau pondan tiada anak, Che Ta ‘taji’ Diva AA

Aisar Khaled sedekah RM60 ribu seminggu

Mondy dakwa Ebit usap-usap tangannya

Fasha, Aidil keterlaluan tayang aksi ghairah

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker