Siti Bainun sebak ditinggal peguam

Siti Bainun sebak ditinggal peguam

Pengasas Rumah Bonda Siti Bainun Ahd Razali sebak selepas dua lagi peguam mewakilinya, yang berdepan dua pertuduhan mengabai dan menganiaya remaja sindrom down Bella menarik diri sekali gus menyebabkannya tidak mempunyai pasukan pembelaan.

Siti Bainun kelihatan sebak di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini, apabila Asiah Abd Jalil dan Nurul Hafidzah Hassan berbuat demikian selepas memberi pemakluman kepada mahkamah malam tadi.



Semalam, tiga peguam iaitu Mohammad Farhan Maaruf, Nur Ellena Mohamed Razif dan Nur ‘Aminahtul Mardiah Md Nor turut menarik diri dalam kes itu.

Ketika prosiding, Hakim Izralizam Sanusi memaklumkan kepada Siti Bainun bahawa pihak mahkamah ada menerima notis penarikan diri kedua-dua peguam itu malam tadi.

“Saya dapat notis (penarikan diri) itu malam tadi pukul 9 malam. Saya bagi tarikh, kamu kena lantik peguam (peguam baharu) secepat mungkin,” katanya menurut Kosmo.

Pada masa sama, Izralizam turut menasihati Siti Bainun supaya melantik peguam lebih bertanggungjawab untuk mengendalikan kesnya.



“Sekadar seorang pun jika boleh kendali tiada masalah…kalau banyak firma pun berlaku macam ini (tarik diri) tidak beri manfaat kepada kamu juga. Bila seorang tarik diri, ‘team’ (kumpulan) juga tarik diri.

“Kalau dapat seorang pun sekiranya dia memadai dan bertanggungjawab dan boleh mengendalikan kes dengan baik…awak lantik,” katanya.

Dalam prosiding hari ini pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Zilfinaz Abbas.

Mahkamah kemudian menetapkan 26 Jan untuk sambung bicara dan perbicaraan yang sepatutnya berlangsung bermula esok hingga Jumaat ini dilapangkan. FMT



Siti Bainun sebak ditinggal peguam

Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET

PU Syed mohon FINAS tapis filem Pulau, terlalu seksi dan sangat teruk



Pemukiman Jemaah Menteri: Kementerian diterajui Mat Sabu dapat markah tercorot

Jangan ucapkan SABAR kepada orang yang dilanda musibah, tapi ucapkanlah perkataan ini…



Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker