Tanah runtuh nyaris timbus enam sekeluarga

 

Keadaan tanah runtuh yang berlaku di Jalan Halaman 6, Taman Halaman, Ampang petang tadi.

AMPANG – Enam sekeluarga berdepan detik cemas selepas belakang kediaman mereka dihempap tanah runtuh dalam kejadian di Jalan Halaman 6, Taman Halaman, di sini, petang tadi.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Selangor, Norazam Khamis berkata, sepasukan anggota Balai Bomba Penyelamat (BBP) Ampang digerakkan ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan pukul 6.14 petang.

Katanya, seramai tujuh anggota dan sebuah jentera tiba di lokasi kejadian kira-lima minit kemudian untuk memberi bantuan.

“Setelah pemeriksaan dilakukan, sebuah rumah berpenghuni manakala sebuah lagi tidak,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Norazam berkata, ketika kejadian berlaku, terdapat enam penghuni berada di dalam kediaman tersebut namun tidak mengalami sebarang kecederaan.

Jelasnya lagi, anggota bomba membuat pemantauan di lokasi dan menasihatkan penghuni untuk keluar dari rumah buat sementara waktu bagi elak perkara tidak diingini berlaku

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Baru saja kahwin Dai Syed dah cakap pasal kahwin lain (Video)

Tomok dakwa pekerjanya kena pukau

Farid Kamil Terlepas Hukuman Penjara Sebab Berlakon Watak Anwar Ibrahim?

Related Articles

One Comment

  1. Kerajaan demi kerajaan, Menteri demi menteri, PRU demi PRU kami M40 tidak ketingalan memberi undi kepada kerajan namun Sehinga sekarang tak ada yang betul2 memperjuangkan nasib M40 yang tersepit dalam keperitan hidup mereka yang perit sama seperti B40 yang selalu dilaungkan sampai ke bulan dan matahari.

    M40 bagaikan tidak ada yang peduli mahupun badan-badan pertolongan yang membawa hak dan suara tidah ada menteri pun bersuara mewakili mereka mempertengahkan kesusahan atau sengaja di lupakan, ditutup hak untuk terus hidup walaupun kehidupan mereka lebih lagi teruk dari B40 yang sentiasa di beri keutamaan pertolongan.

    Kita nak tanya… makluk yang berstatus M40 ini siapalah mereka ini di mata pemimpin kerajaan, kementerian kewangan dan pegawai KWSP itu sendiri, adakah kami ini UFO atau bukan rakyat malaysia? Kenapa M40 dipingirkan untuk diberi bantuan? Kami M40 malah banyak tanggungan yang pertama, 1. pembayar cukai yang setia, malah mangsa budget tahun demi tahun. 2. tersepit dalam pembayaran sale and purchase rumah dan kereta, 3. Perbelanjaan persekolahan anak masuk ke institusi tinggi swasta M40 terpaksa gadai harta dan berkali kali buat refinancing bagi menampung belanja dan bayar hutang pinjaman, 4. kos dapor, kos minyak kereta meningkat dan kos cukai pintu perumahan di sarawak rata rata rm500 hinga rm1000 setahun, 5. parking fees dikenakan rm0.50 sejam, 6. parking fees dibpremis supermarket boleh mencecah bermula dari rm3.00 keatas

    Kepada kerajaan perpaduan ini tolong tolehkan kompas peduli rayak secara menyeluruh and no one left behind denga memandan sepasang biji mata itu ke arah M40 dan bukan hanya tertumpu 100% kepada B40 atau T20. Kelurga M40 amat terseka dan merana dan jika terus di abaikan M40 mungkin dalam masa terdekat akan dirampas harta benda dan dibangkrupkan oleh pihak bank atau yang meminjam degan Along mungkin di atas api neraka.

    Sekian terima kasih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker