Bapa mimpi anak, menantu pakai baju hitam putih petanda bahawa mereka akan pergi…

ALOR GAJAH – Bapa mangsa kemalangan maut, Zubaidah Abd. Rajak memberitahu, dia seolah-olah mendapat ‘petanda’ mengenai pemergian anak dan menantunya apabila bermimpi pasangan itu memakai baju berwarna hitam dan putih dua minggu lalu.

Arwah Zubaidah dan suami, Muhammad Nazirul Syafiq Azmi, 28, serta anak mereka, Muhammad Rizqi, setahun meninggal dunia selepas kereta jenis Honda Jazz yang dinaiki merempuh sebuah lori di Kilometer 216, Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara di sini, pagi tadi.

Menurut Abdul Rajak Sakiman, 66, dia tidak menceritakan mimpi itu kepada ahli keluarganya kerana menganggapnya sebagai ‘mainan’ tidur.

“Baru hari ini saya tahu kenapa saya mimpi anak dan menantu pakai baju hitam dan putih, rupa-rupanya ia seperti satu petanda mereka akan pergi meninggalkan keluarga buat selama-lamanya.

“Saya tidak sangka mereka terlibat nahas kerana sepatutnya kami sekeluarga berkelah beramai-ramai di Port Dickson, Negeri Sembilan tengah hari tadi (semalam),” katanya ketika ditemui di Unit Forensik, Hospital Alor Gajah di sini, hari ini.

Mengulas lanjut dia berkata, aktiviti perkelahan tersebut sudah dirancang secara mengejut oleh mangsa dan adik-beradiknya malam tadi.

“Malam tadi, dia (arwah Zubaidah) dengan adik-beradiknya rancang hendak bercuti di Port Dickson. Jadi pagi tadi dua buah kereta termasuk saya bertolak dari Muar, manakala dua lagi iaitu kereta Zubaidah dan kakaknya bertolak dari Johor Bahru.

“Kakaknya sempat berjumpa dengan arwah Zubaidah sekeluarga di Plaza Tol Skudai. Dia (kakak arwah) dakwa melihat ‘air’ muka adiknya lain dan mereka kemudiannya meneruskan perjalanan.

“Pukul 1 tengah hari tadi, kami mula berasa tidak sedap hati kerana arwah Zubaidah tidak sampai.

“Tidak lama selepas itu, saya menerima panggilan daripada nombor tidak dikenali yang memaklumkan anak saya terlibat kemalangan,” katanya.

Ujarnya lagi, dia bagaimanapun tidak menyangka kehilangan anak, menantu dan cucu secara serentak dalam nahas tersebut.

“Apa-apapun saya reda, ini sudah kententuan. Sampai sahaja di hospital, saya terus bertanyakan keadaan cucu. Tak sangka mereka semua ‘pergi’ serentak,” katanya.

 

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


The Sara Sisters Dikritik Seksi Melampau

Ameera Khan Memang Fake?

Rishi Sunak ‘pemuja’ Israel

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker