Insiden culik, Abu Zarim kongsi pengalaman kejar MPV putih

Insiden culik, Abu Zarim kongsi pengalaman kejar MPV putih

Bunyi hon tanpa henti beberapa kenderaan yang mengejar suspek penculik menaiki Toyota Vellfire berwarna putih, menjadi pencetus ‘keberanian’ buat Abu Zarim untuk turut serta, dalam kejadian petang semalam.

Abu Zarim ketika dihubungi menerusi Facebook, berkata dia sempat bertanya kepada seorang daripada pemandu berhubung apa yang sebenarnya berlaku.



“Tanpa melihat kepada saya, dia kata ada orang diculik dalam kereta,” katanya.

Dia kemudian mengambil keputusan turut serta dalam aksi mengejar itu untuk menghentikan Vellfire terbabit. Beberapa penunggang motosikal juga ada mengejar dalam cubaan mereka menghentikan kenderaan pelbagai guna itu.

Dua ke tiga penunggang sanggup menggunakan motosikal masing-masing sebagai penghadang demi memastikan kenderaan itu tidak terlepas, berdekatan Plaza Tol Sungai Besi, katanya.

“Ada beberapa motor cuba halang dan dirempuh Vellfire sebelum tol Sungai Besi. Penunggang dari mata saya, nampak semua selamat.. sebab sempat mengelak,” katanya.



Vellfire terbabit kemudian terus memecut laju dengan beberapa motosikal berhenti daripada terus mengejar melepasi plaza tol itu. Abu Zarim berkata, dia berhenti di bahu jalan lalu menghubungi 999 untuk polis mengambil tindakan.

“Sepanjang malam saya fikir, kalau betul itu kes culik…rasa terkilan sebab tak dapat bantu sebaiknya,” kata Abu Zarim.

Awal hari ini, polis mengesahkan ahli perniagaan berusia 38 tahun diculik ketika makan berseorangan di sebuah restoran, di Ampang. Sekumpulan lelaki menarik mangsa masuk ke Toyota Vellfire berwarna putih dengan beberapa orang awam kemudian bertindak mengejar.

Ketua Polis Ampang Jaya Mohamad Farouk Eshak, bagaimanapun berkata suspek melepaskan mangsa di Klang dengan mangsa membuat laporan polis berhubung kejadian, kira-kira 10.45 malam, semalam.



Ditanya apa perasaan selepas mengetahui mangsa selamat, Abu Zarim berkata, dia sangat lega. FMT

Insiden culik, Abu Zarim kongsi pengalaman kejar MPV putih


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET




Isu rumah MRF: Sidang akhbar jadi gelanggang tikam lidah

Kisah A.R. Tompel meninggal akibat kemalangan jalanraya, beri kesan pada P. Ramlee



Gelaran Datuk Seri Mahadi Didakwa Palsu?

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker