Pemimpin Islam perlu bersatu selamatkan akidah anak Loh

Setiap pemimpin Islam tanpa mengira parti politik perlu bersatu dalam mendaulatkan syariat Islam, terutama sekali sekiranya mereka masih lagi beriman kepada Allah SWT dan Rasul.

Gesaan itu disuarakan Presiden Pertubuhan Kebajikan Darul Islah Malaysia (PERKID), Ustaz Masridzi Sat selepas Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan permohonan semakan kehakiman oleh ibu tunggal, Loh Siew Hong bagi mencabar tindakan bekas suaminya mendaftarkan tiga anak mereka sebagai mualaf tanpa kebenarannya.

Terdahulu, Hakim Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh, ketika membenarkan permohonan itu berkata, permohonan Loh mempunyai merit untuk didengar.



Berikutan itu, Ustaz Masridzi menggesa usaha untuk memperkasakan Rang Undang-Undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau RUU 355 disegerakan.

Beliau turut meminta perundangan dan Mahkamah Syariah diperkasakan selain menyelesaikan segera masalah pertindihan kuasa Mahkamah Syariah dan Sivil.

Menurutnya, jika undang-undang Mahkamah Syariah tidak ditinggikan dan hanya bergantung kepada undang-undang sivil sedia ada, maka usaha untuk menyelamatkan akidah umat Islam akan sentiasa berdepan dengan kegagalan dan kehinaan.

“Jika anak-anak keluarga ini nanti murtad sebagaimana agama ibunya, siapakah yang nak bertanggungjawab?” katanya ketika dihubungi Ismaweb.net.



Pada masa sama, Ustaz Masridzi yang juga Naib Pengerusi Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) mengingatkan pemimpin supaya tidak cepat rasa selesa selagi Islam tidak ditegakkan.

“Kerajaan akan menanggung dosa sekiranya akidah umat Islam gagal diselamatkan,” katanya.

selamatkan akidah anak Loh

 



Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]



Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Che Puan Nur Diana Petra Abdullah diisytihar sebagai Sultanah Kelantan berkuat kuasa hari ini



“Sampai Hati…Bapa Saya Baru Meninggal”-Azza Elite Kena Maki Dengan DIVA Azwan Ali Gara-gara…

Syed Saddiq, Dr Rafidah Bertikam Lidah Di Twitter Pasal Isu Merokok



Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker