Pemimpin Bersatu kata Azmin setia tidak akan khianat mereka

PETALING JAYA: Tidak ada tanda Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Mohamed Azmin Ali akan mengikut jejak Zuraida Kamaruddin meninggalkan Bersatu.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu, Razali Idris, berkata beliau sendiri menghubungi Azmin dan menteri berkenaan menafikan perkara itu.

Katanya, Azmin turut memaklumkan beliau tidak akan menyertai Parti Bangsa Malaysia (PBM).

“Saya sudah menghubungi dan bercakap panjang lebar mengenai dua dakwaan itu dan Azmin menafikan akan ikut jejak Zuraida untuk meninggalkan Bersatu dan menyertai PBM.

“Kita juga menafikan dakwaan ramai ahli MPT akan melepaskan jawatan untuk bersama Zuraida dalam PBM,” katanya menurut laporan Berita Harian.

Razali mengesahkan kali terakhir menghubungi Azmin pada Jumaat lalu.

“Setakat ini kita mengesahkan hanya Zuraida meninggalkan parti dan tiada satu pun cawangan Bersatu di Kedah dibubarkan seperti didakwa ahli Parlimen Ampang itu.

“Kita bagi pihak seluruh badan pimpinan Bersatu negeri mengucapkan tahniah kepada Zuraida kerana bertindak awal menghantar surat memohon meninggalkan parti,” katanya.

Razali berkata, sepatutnya Lembaga Tindakan Tatatertib Bersatu menghantar surat pemecatan Zuraida selepas didapati tidak menghadiri mesyuarat MT melebihi lima kali dan mula berjinak dengan PBM sejak lebih enam bulan lalu.

“AMT Bersatu sudah mengemukakan usul agar Zuraida dipecat daripada parti, tetapi Presiden Muhyiddin Yassin meminta lembaga disiplin menghantar surat tunjuk sebab selepas gagal hadir mesyuarat tanpa sebab melebihi lima kali,” katanya.

Ketika mengulas dakwaan Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan yang mengatakan Berstu semakin lemah susulan Zuraida meninggalkan parti, Razali meminta ahli Parlimen Pontian itu tidak bersikap celupar.

Katanya, Ahmad diminta tidak mencampuri urusan Bersatu sebaliknya memberi tumpuan kepada Umno dan Barisan Nasional (BN) yang semakin bercelaru.

Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392

Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);

KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929

CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]

Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda


Baca Artikel Menarik:

Layari Laman Facebook MYKMU.NET


Mahkamah dimaklumkan Adun Gombak Setia minta izin bila mahu ‘main’

Jawatan MP Ampang Zuraida Sebagai MPT Bersatu Tergugur Serta-Merta – Hamzah

Pertahan PN kekal bersama MN: Kenyataan Hadi buat semua pening

Related Articles

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker